Leugens media om de clicks


VW Touran

Leugens media om de clicks. Er zijn legio voorbeelden van media die leugens verspreiden dit waarschijnlijk om de clicks.

Zo ook het verhaal van mijn VW Touran, een auto met een verhaal. Het verhaal eindigde uiteindelijk in het water aan de Sien Jensemastraat in Winsum.

Uiteraard wist de lokale media hier iets van te maken wat verzonnen is, erger nog de “journalist” had dit gehoord na gesprek met de eigenaar.

De auto

Wij reden een tijdje in een mooie zilverkleurige VW Golf IV TDI, bij aanschaf hadden wij een diesel nodig. Maar tijden veranderden en een diesel was niet meer nodig maar wel een iets grotere auto.

Zoonlief was geboren en de ruimte was wel nodig. Na zoeken werd het de VW Touran uit 2005. Eennete mooie auto die dat deed wat wij voorogen hadden binnen ons budget.

Toch was het geen auto die zonder problemen rond reed, we hadden vooral olie problemen. Maar dit was allemaal verholpen voor onze reis naar Saalbach.

Lees alles over de problemen hier: Bye bye VW Touran

Het verhaal

In 2015 gingen wij voor tweede keer naar Saalbach. De wintersport was nog niet zo’n dingetje zoals nu has was maar de vierde keer.

De auto was groot zat maar aangezien wij de skies in Nederland hadden gehuurd moest er een skibox omen. Deze kon ik lenen van een collega.

De collega woonde dus aan de Sien Jensemastraat in Winsum.

Na een week was het tijd om de terug te brengen, aangekomen parkeerde ik de auto op de oprit en zette de auto in de eerste versnelling. De koffer was er snel af en opgeruimd tijd voor een kop koffie.

En na een denk ik 20 minuten op eens politie, ambulance en brandweer aan de overkant, er was duidelijk iets aan de hand. Mijn collega rende er na toe als BHV-er scheen in het water en draaide zich om.

Wenkte naar mij om te komen, dus ik er na toe. Rende over de plek waar mijn auto stond en had nog niks in de gaten tot dat mijn collega zei. “Waar rende jij net over heen”, ik keek achterom en en toen besefte ik dat het mijn auto was die in het water lag…

Op een of ander manier uit de versnelling geschoten en heel langzaam het water in gerold.

De media

Uiteraard bracht dit veel mensen op de been en was iedereen opgelucht inclusief de hulpdiensten dat er niemand in lag. Het bergen kon beginnen wetende dat het alleen materiaal was.

Uiteraad was de lokale media aanwezig en werden er foto’s gemaakt. De persoon sprak met een aantal mensen en ging later weg. Tot het moment dat ik geattendeerd werd dat mijn auto op een lokale nieuwssite stond met een verhaal.

Hier stond is ndat ik de handrem was vergeten, het volgende stond er:

“Ter plaatse bleek dat de bestuurder de personenauto bij het huis had geparkeerd maar een kleinigheidje had vergeten, de handrem.”

Maar nooit iets aan mij gevraagd en dit bedacht, immers hij stond in de eerste versnelling. Contact op gezocht maar nooit iemand te pakken kunnen krijgen.

Was ik iets vergeten??? Nee.
Is mij iets gevraagd?? Nee

Dit is maar een klein dingetje maar wel altijd irritant om dit soort dingen te lezen.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.