Apple

Apple Watch


Tijdens onze vakantie aan het Gardameer gingen we op onze een na laatste dag richting Verona, het was in de ochtend (rond 10 uur) al heel warm en het zal niet kouder worden. Dus besloten we om richting een grote winkelcentrum te gaan een groot overdekt complex ongeveer een half uur rijden, dit was Il Leone.

Het was al zo heet dat zelfs verkoeling zoeken in een zwembad niet voldoende was, het complex was voorzien van airco dus het was zeer prettig om daar te lopen. Eenmaal binnen liepen we wat rond en kwamen we bij de Apple Store, en moest ik toch even kijken naar de Apple Watch.

Het kijken werd passen en voor dat ik het wist hadden we een gekocht een Apple Watch 42mm stainless steel met zwarte sport band.

Apple Watch

Eerste indruk:

Ik had het een en ander gelezen en voor me zelf al uitgepluist, wat wil ik heb ik het nodig en zo ja waarom, welk model en waarom. Al deze vragen kwam ik tot de conclusie dat het zolang ik geen kon kopen in mijn woonplaats ik er ook niet achter aan ga, ik dus ook net speciaal naar een winkel die tig km’s weg ligt voor deze horloge.

Maar ik was er nu en dat was iets wat ik kon afstrepen.

IMG_2216Het model heb ik ook goed over na gedacht, de gouden viel sowieso af veel te duur en veel te kitscherig. Dus de keuze was aluminium of RVS. Uiteindelijk werd het RVS en de reden was dat ik het mooier vond en ik wilde de mogelijkheid om bandjes te wisselen, dat maakte de keuze voor RVS.

Het scherm is beide goed en het inwendige gelijk, maar mijn keuze voor een RVS 42mm met zwarte Sport Band is puur op basis van passen op locatie. Een 42mm model was ook weer logisch maar wilde een witte Sport Band, dit was tijdens het passen niet de mooiste keus, het heeft nu een iets luxere uiterlijk terwijl de witte dat niet heeft.

Alles wat dus in mijn hoofd doordacht en inmiddels gekocht, nu tijd om alles in te stellen. Je moet dit doen met een internet verbinding en de juiste iPhone, beide had ik toevallig op de camping. Je had dit ook kunnen doen in de winkel maar wilde dit pas doen in de onze mobile home aangezien zoonlief graag wilde zwemmen.

Gebruik

Het werd dus een Apple Watch 42mm Stainless steel met een zwarte sportstand, het is even wennen hoe je deze om moet doen en hoe strak. Maar dit went snel. Het opstarten is even het knopje onder de digital crown indrukken en heel vaag zie je de Apple logo verschijnen, nadat je de gewenste taal hebt ingesteld moet je de horloge koppelen aan je iPhone.

Op zowel de horloge als op de iPhone klik je op start koppelen, op de Apple watch zie je een animatie waar je met je iPhone op moet richten. Het wijst zich vanzelf. En voordat je het weet zijn de Apple watch en iPhone gekoppeld, nu is het een kwestie van je Apple Watch verder in te stellen zoals welke programma’s je op je horloge wilt hebben, welke klok enzovoorts.

IMG_2212Het was voor mij even puzzelen wat ik het prettigst vind, uiteindelijk het iets simpels geworden maar dit bevalt me wel. Aangezien ik zelf iOS 9 draai zijn er een aantal apps op de Apple Watch die niet helemaal goed draaien, zoals de ING app maar ook weeral zoals Weather Pro. Is jammer natuurlijk maar logisch aangezien het een beta is de ik op mijn iPhone draai, ga ervan uit dat in september zodra iOS 9 officieel uitkomt i.c.m Apple Watch 2 alles beter loopt.

Maar ik had voorlopig alles zo ingedeeld en gepersonaliseerd, en kon ik ermee spelen. De dagen erna was het nog behelpen immers had geen internet bij onze mobile home, dus bepaalde dingen wat internet nodig had kon ik niet altijd testen. Dit veranderde tonele eenmaal terug waren van onze vakantie, thuis kon ik echt andere dingen er mee doen.

iOS 9 beta 5

Ik heb sinds een jaar of drie een bevelopper account bij Apple, in begin om de beta’s te testen maar ben me langzaam aan het inlezen over het maken van een app. Dus mijn iPhone die nu belangrijk is voor het maximaal gebruik van de Apple Watch is voorzien van iOS 9 beta 5 alles werkt opzicht maar er zijn bepaalde apps die nog niet goed werken.

Dis zal goed komen zodra iOS 9 en Apple Watch OS 2 officieel uitkomt, tot dan is het voor de apps die niet goed werken afwachten.

De apps die niet goed werken bij mij met iOS 9 b5 i.c.m. Apple Watch 1.01 zijn als volgt met de reden.

  • Weather Pro – geeft niks aan.
  • 1Password – pincode invoeren en meer gebeurd er niet.
  • ING – geen saldo zichtbaar.
  • Weer (officiële app) – Alleen weer waar de locatie voorziening bij gebruikt wordt is zichtbaar.
  • Buienradar – laat bijna niks zien.

Eerste indruk na 3 week

IMG_2281Vanaf dag een vond ik het dragen van de Apple Watch wel prettig, de sports band zit lekker ook als je wat zweet en het horloge opzicht voelt niet zwaar aan. Ik las op allerlei forums dat de stainless steel versie heel snel krast, ik was hierover in het begin aardig sceptisch over immers het is geen goedkope horloge. Maar na drie week waarbij deze iedere dag om heb is er geen kras te zien. Er zijn apps die lang erover doen om te laden, maar of dit te maken heeft met iOS 9 b5 is me nog niet duidelijk maar denk het wel.
Wat me wel opvalt is dat de activiteiten app een positief effect heeft op mij, ik ga daardoor meer doen om de doelen te halen en ook constant te verbeteren. Zo neem ik nog vaker de trap op mijn werk, loop meer, fiets meer en ga zo maar door alles om de doelen te halen. Ik kijk er ook na om te controleren of ik mijn doelen ook haal, ik ben door drukte nog niet na de sportschool geweest maar ook dat gaat gebeuren en zal ik de Work-Out app gebruiken om weer andere doelen te halen.

De eerste berichten over de accu duur waren nogal negatief je moest iedere avond je horloge op de lader leggen, in de praktijk valt dit mee. Kan er makkelijk 1,5 dag mee doen, en dan gebruik ik hem redelijk veel. Wel heb ik bepaalde notificaties uitgeschakeld zoals voor Facebook, Messenger, Twitter, puur omdat ik dat niet hoeft te weten op mijn horloge, maar ook het belsignaal heb ik uitgeschakeld, het trillen is genoeg om te merken dat de telefoon gaat.

Ook is het in een gesprek prettig om snel te kijken wie mij belt, ik pak dan niet snel de telefoon.

Na drie week ben ik nog niet uitgespeeld en vind ik het meer en meer een geweldig ding, het wordt tijd voor OS 2.0 met nog meer mogelijkheden zoals een costum klok en de nightstand.

IMG_2221

Geef een reactie

