Vakanties

Zomer 2015: Landal camping Warsberg Saarburg

Ik heb het de laatste tijd druk als gastschrijver op een wintersportsite, hartstikke leuk maar mijn eigen blog raakt hierdoor een beetje in de knel. Heb de tijd even niet om mijn blog regelmatig een update te geven, dus heb ik alles aan de kant gegooid om mijn blog weer eens te updaten.

Warsberg Saarburg

Het is inmiddels ca. 6 maand geleden sinds mijn vorige vakantie en inmiddels zijn we weer een paar dagen thuis van onze vakantie, dus werd het tijd om hierover een blog te maken.

Dag 1: 25 juli 2015

De reis begon op 25 juli ergens zo rond 8 uur, we werden rustig wakker en gingen aan de koffie en wat ontbijt, de dag zag er vriendelijk uit maar we wisten dat er noodweer op komst was. Het westen en zuiden des lands had inmiddels code rood en dar zou uitgebreid worden naar het noorden, we waren voorbereidt.

Rond 10 uur vertrokken we richting Camping Landal Warsberg Saarburg, een Landal park met een camping en de nodige faciliteiten zoals restaurant, zwembad, een winkel en meer. Het zou een rit van ca. 5 uur worden de eventuele files en stops niet mee gerekend. We reden de eerste stuk door Nederland en gingen pas bij Venlo de grens over, gewoon de eerste paar uur nog luisteren naar Nederlandse radio wat we de komende twee week niet kunnen doen.

Vanaf ongeveer Hoogeveen werd het weer slechter en de wind en regen bleef komen tot ver in Duitsland, onze rit liep van Nederland naar Duitsland waar we richting Aken reden om vervolgens een stukje door België te gaan. In België reden we via Verbier naar Spa om vervolgens weer de snelweg richting Duitsland te pakken, tot we vlak bij alles waren en in een dikke file kwamen. Onze TomTom had een probleem en eenmaal opnieuw opgestart gaf deze aan keer om, dat deden we en reden we richting Luxemburg en weer Duitsland in om even later aan te komen bij de camping. De rit zat erop en aangezien dit de eerste vakantie en dus lange rit was van onze nieuwe auto was ik blij dat alles zo goed verlopen was.

We kwamen lekker op tijd aan maar aangezien we pas om 16;00 uur konden inchecken was het even wachten, eenmaal in gecheckt (na een uur) snel de auto uitpakken en ons settelen. Het weer was niet zo mooi er was veel wind en af en toe wat regen, maar volgens de mensen daar zou het snel beter worden en dat hielden we in onze achterhoofd.

De avond wat eten op het park en onze eerste indrukken waren goed, dag een was ten einde.

Dag 2: 26 juli 2015

Zondag ochtend en na een goede nachtrust werden we op tijd wakker, het weer was nog niet helemaal goed. Het regende wat en het was koud, maar goed weer was opkomst. Zodra het droog was gingen we naar de winkel op de camping voor wat brood en dergelijke, eenmaal droog en onze ontbijt achter de kiezen gingen we de camping rond maar ook even kijken wat er buiten de camping allemaal te zien was.

De dag vorderde snel en na het eten wilde we graag buiten zitten maar het weer zat niet mee, het was koud en regende. De dag ging snel voorbij.

Dag 3: 27 juli 2015

De dag begon weer regenachtig met hevige buien dan weer droog en weer regen, tussen de buien door snel brood e.d. gehaald. Na het eten ons klaar gemaakt en rond 11 uur richting Saarburg, eerst gewoon in het stadje gekeken daarna eerst naar de Lidl. We zochten ook iets voor zoonlief (is kieskeurig met eten) iets van een hamburger, dit had de Lidl niet dus naar de Rewe.

Ook hier hadden ze geen hamburgers zoals in NL, maar wel ongeveer die hamburgers die Sem had in Oostenrijk, die maar meegenomen met boodschappen voor ons.

Het dorp zelf is zoals ieder klein stadje/dorp in Duitsland rustig en oubollig, langs het riviertje de Leuk is het bij mooi weer wel mooi met alle terrassen maar met het troosteloze weer van vandaag niet.

Uiteindelijk naar de camping, vanavond wat eten halen bij de Take Away op de camping. Daarna hopende dat het weer beter ging worden die avond zodat we buiten kunnen zitten, iets wat we niet echt hebben kunnen doen.

We konden kort buiten zitten, het was gewoon veel te koud.

Dag 4: 28 juli 2015

Het weer werd iets beter maar nog steeds aan de frisse kant met zo af en toe regen. Na een goede nachtrust werd ik om 9 uur gewekt, het eten was al gehaald en kon aanschuiven eerst koffie. Het was weer iets beter dan gisteren en de komende dagen zal er meer en meer verbeteringen aankomen, dit hebben we wel nodig het is niet het weer type waar we 500km voor gereden hebben. Maar na het ontbijt weer aankleden en gingen de dames en zoonlief wat wandelen, de omgeving verkennen en ik ging internet regelen. Dit was snel gebeurd langs de receptie een login kaart halen voor 3 gebruikers voor 4 dagen. Snel en simpel zegt men, maar had het nodige al gehoord dit was alles behalve snel en simpel. Na een uur of twee aan gemodderd te hebben was ik er klaar mee we gingen ons geld terug halen er was geen mogelijkheid om internet voor elkaar te krijgen, was min of meer voorbereid maar dat het zo slecht was!!!

Naast dat het zeer slecht was is het ook nog een duur, en geld terug vragen was ook moeilijk. Of we wel goed geprobeerd hadden zelf nadat we hadden aangegeven dat we het geprobeerd hadden met 3 iPhones, 1 iPad en een Laptop lag het nog steeds aan ons, een repeater was een mogelijkheid maar daar hadden we geen vertrouwen in. Zeker onze ervaring met het o zo goede en gratis internetverbinding bij het restaurant waas de verbinding en snelheid net zo bagger was, dit is echt een aanfluiting zeker als je kijkt naar andere campings die dit wel goed geregeld hadden.

Hoe dan ook het was niet anders en we moesten voor bepaalde dingen hopen op een werkende verbinding bij het restaurant, anders hopen dat de volgende bestemming over een aantal dagen het internet stukken beter is.

Inmiddels slaat door het weer de verveling een beetje toe, er is met dit weer niet veel te doen in de omgeving. De dames en zoonlief deden een tweede rondje deze dag door het bos, de een van ca een uur de andere iets korter namelijk ca 45 minuten. In de avond wat eten halen en later slapen hopen dat de dag erna beter werd qua weer.

Dag 5: 29 juli 2015

Porta Nigra

Dag begon met wat regen, ontbeten en daarna klaar gemaakt voor een dagje Trier. De rit duurde ongeveer 30 minuten en de omgeving was schitterend, en gelukkig werkte het weer ook mee. Daar was het weer schitterend, en dat bleef zo. Na een hele dag rond hebben gelopen, de Porta Nigra hebben bezocht was het tijd om weer richting de camping te gaan. Nog even langs de Rewe en wat eten halen bij de Take Away op de camping.

Aangezien het die dag goed was en zelfs in de avond konden we eindelijk in de avond tot 22:30 uur buiten zitten, daarna was het echt te koud en gingen we weer naar binnen.

De dag was zowat voorbij, het gaat snel met de dagen.

Dag 6: 30 juli 2015

Het was zonnig en dat was al een hele verbetering tov de vorige dagen ontbeten, uitgezocht beste rit naar Gardameer. Sem en Ramona naar Saarburg gelopen ik en Mirjam op de camping gebleven, later naar het restaurant gegaan wat gedronken en gegeten, nog steeds mooi weer met af en toe bewolking. Later in de middag overheerste de bewolking en kwam er zelfs water uit, herhaling van de afgelopen week. Mooi weer afgewisseld met regen, en toch koud.

Sem voor de laatste keer gezwommen die middag, alles nu droog krijgen en deels opruimen. Nog een dag voordat we vertrekken naar onze volgende vakantiebestemming Gardameer Italië.

Dag 7: 31 juli 2015

Bernkastel Keus

De dag begon zoals iedere dag vroeg wakker ontbijt halen en ontbijten, men wilde wat lopen maar dacht dat een ritje naar Bernkastel Keus wat leuker zou zijn, het was weer lekkerder dan gisteren met meer zon. Het was een uur rijden waarvan een hoop via snelwegen maar gelukkig ook via mooie binnenwegen,  na een dagje Bernkastel gingen we oude terugweg nog eenkeer via de Rewe voor wat dingen te kopen voor de lange reis naar het Gardameer. Op de camping alles zo ver mogelijk inpakken en in de auto laden, we waren klaar voor de lange reis.

Eenmaal op de camping nog even rodelen en daarna eten, de dag was bijna ten einde en zo ook de week op deze camping.

Het was nog even bij het restaurant wat gedronken die avond, en daarna vroeg op bed aangezien we rond zes uur op de zaterdag wilden vertrekken.

Zaterdag 1 augustus was vroeg op en klaar maken voor achteraf een lange rit (12 uur) naar het Gardameer, dat in deel twee van het verslag over de vakantie.