Vakanties

Zomer 2015: Altomincio Family Park Salionze Gardameer Italië

De tweede week van onze vakantie was in Italië, om precies te zijn Altomincio Family park in Salionze, 9 km vanaf het Gardameer. Een groot park met alleen mobile homes met daarom een supermarkt, zwembaden, winkel, ijssalon, restaurant en meer. Mooi park voor zeker een week om je heerlijk te vermaken en bij te komen.

Na een rit van ruim 12 uur hebben we een week heerlijk genoten, dit ondanks de hitte van de laatste paar dagen.

Dag 1: 1 augustus 2015

De dag begon om 5 uur en alles was nog donker, snel de laatste ingepakt en het huisje na gekeken. Alles klaargemaakt snel de auto in en iets na zessen vertrokken richting Gardameer. Het zou een rit worden van 9,5 uur al met al werd dit iets meer dan 12, de oorzaken waren files en een pas voor Innsbruck de beruchte Fernpass.

De rit voerde van Saarburg richting Karlsruhe, Stuttgart, Ulm en daarna richting Füssen en de Fernpass om zo naar Innsbruck te gaan. Vanaf daar richting de Brennerpas en zo naar het Gardameer.

En alsof de duivel er mee speelt kwamen we aan met regen net zoals een week geleden.

We kwamen pas om 7 uur in de avond aan, snel in gecheckt en alles uitpakken, de auto moest op een van de verschillende parkeerplaatsen staan.

Wat eten nadat alles was uitgepakt nog even zitten en snel op bed, het was een lange en vermoeiende dag.

Altomincio familypark

Dag 2: 2 augustus 2015

Onze eerste dag in Italië begon bewolkt maar warm, ontbijt gehaald en tegen de middag gezwommen. Rond drie uur terug naar ons verblijf, opfrissen en wat boodschappen gehaald. Het was redelijk warm zo rond de 30°C, gelukkig zakte de temp nadat het donker werd.

Dag 3: 3 augustus 2015

De dag belooft weer warm te worden rond 8:30 allemaal wakker wat twee uur later is dan normaal voor Sem en hij was niet eens de eerste, de zon scheen volop en dat bleef het ook doen met een temp. van ca 34°C.

Ontbijt gehaald en daarna zijn Mirjam, Sem en Ramona gaan zwemmen, dit was zo rond 12:00 uur te vroeg vind ik. Ik wilde graag op het heetst van de dag, lekker afkoelen naar kon ze niet vinden rond die tijd. Rond etenstijd weer aan de pizza, je bent in Italië. De avond eindigde voor zoonlief en de dames met een schuimparty, daar werd nog lang over gesproken door zoonlief.

Dag 4: 4 augustus 2015

Sirmione

Alweer dinsdag en begon zoals de gehele vakantie, ontbijt halen, ontbijten, even rustig zitten en vervolgens richting zwembad. Rond 15:30 uur terug gegaan en klaar gemaakt om richting Sirmione te gaan. Daar de toerist uit gehangen en lekker gegeten, rond 22:00 uur terug naar de camping.  Het was een warme dag (35°C) en in de loop van de dag wat sluier bewolking.

Dag 5: 5 augustus 2015

De woensdag begon weer vroeg, en meteen was het ook warm. Rustig bijkomen en later ontbijt halen, de hitte belooft een warme dag en dat werd het. Rond 14:00 uur richting het zwembad ook de GoPro ging mee, het was inmiddels niet te houden zo warm en de komende dagen werd het er niet kouder op. Ook gelijk geregeld dat we om 8 uur in de avond konden gaan midgetgolfen, eenmaal klaar gingen we redelijk vroeg op bed de volgende dag richting Verona.

Dag 6: 6 augustus 2015

Arena Verona

De dag begon vroeg 7 uur uit bed ontbijt halen aankleden en rond 9:45 uur richting Verona, dit ondanks de warmte wat opliep tot 37°C. Ook hier lekker ons lekker de toerist uit gehangen, de mooie omgeving verkent en naast de amfitheater van buiten bekend ook nog het balkon van Julia bekeken. Al weet je dat het nep is.  Daarna rond 13:00 uur aanvankelijk richting camping, maar dit werd naar het groot overdekt winkelcentrum Il Leon. Hier een Apple Watch gekocht.

Daarna terug naar de camping waar we rond 17:00 uur aan kwamen, mir, sem en moon even gezwommen, ik bij het huisje gebleven voor de airco. Later ijsje gehaald en sem gespeeld met kinderen.

Dag 7:  7 augustus 2015

De laatste dag van onze vakantie en dit zal heet worden, volgens de berichten rond de 39°C. We waren op tijd wakker ontbeten en Sem is met het buurmeisje rond 12:00 uur naar het zwembad gegaan, het was in de ochtend al rond de 27°C, op het heetst van de dag tikte we de 37°C aan. Weer een hete dag dit keer was het niet leuk meer dat we zelfs in het huisje zaten, lang leve de airco.

Alles zo ver als kan ingepakt voor de terugreis, nog een keer een pizza en ijsje gehaald en genieten van onze vakantie.

Op bed de volgende dag weer vroeg uit.

De terugreis.

De terugreis ging in twee delen, we hadden geen haast dus hadden we een hotel geboekt ongeveer op de helft van onze vakantie adres en ons huis. Dit werd een Ibis Budget hotel (we hoefden alleen een nacht te slapen) in Nürnberg, zo 6 uur rijden van het Gardameer en ook ongeveer dezelfde aantal kilometers richting huis.

Zaterdag 8 augustus

Het einde van twee week vakantie is aangebroken, de wekker ging om 6:30. Snel aankleden, koffie maken, tanden poetsen en dergelijke daarna alles wat nog niet ingepakt kon worden in gepakt en buiten klaar gezet. Vloer geveegd en gedweild en de dames met Sem snel broodjes halen in de supermarkt. Om 8 uur kwam iemand van Vacancesoleil langs om alles te controleren, de spullen naar de auto gepakt en ingepakt.

En uiteindelijk om 8:15 uur aan de rit, eerst even snel tanken en daarna kon de rit naar het Ibis hotel in Nürnberg beginnen. Volgens de TomTom een rit van 6 uur, en met wat onophoudt zoals wat kleine files en tolpoorten kwamen we om 17:00 uur aan. Wat spullen uit de auto van waarde en de koffer met oa kleren voor de rit naar huis, even wat eten halen (Mc Donalds) en even douchen en klaar maken voor het slapen.

De rit naar huis zal net zo lang duren.

Zondag 9 augustus

De wekker ging om 6:30 uur af, snel aankleden en klaarmaken. We hebben nog een klein stukje te rijden. We willen bij Arnhem de grens over, dit betekend dat we gewoon de A3 kunnen blijven volgen vanaf Nürnberg.

De rit verliep goed op een paar kleine ontstoppingen na door bv wegwerkzaamheden, en een keer een file van ca 25 min even voor Köln door een geschaarde caravan. Uiteindelijk waren we om 16:00 uur thuis.