Vakanties/Wintersport

avondskien en rodellen.


Na mijn goede ervaring in Saalbach Hinterglemm rest mij nog twee dingen te doen waar ik de afgelopen keer niet aan toe gekomen ben, skiën op de avondpiste en rodellen.

Ook het skigebied Saalbach Hinterglemm Leogang is de mogelijkheid om ’s avonds te skien, net als in zoveel andere gebieden en aangezien zoonlief toen 4 jaar was had ik er geen tijd voor. Maar nu dus wel.
flutlicht2010_9

Dit bericht is ook te vinden waarvoor het oorspronkelijk voor bedoelt was op een mooie site Skiweltbrixental.nl, deze site is een aanrader als je alles wilt weten over de gebieden die aangesloten zijn aan de Allstartcard.

Zodra ik de kracht heb om in de avond nog te skiën en de aprés ski lonkt nog niet dan probeer ik eens de piste van de Reiterkogel onveilig te maken, heb dan de keuze om of via een makelijke blauwe piste of de iets zwaardere rode route te volgen. Beide komen uiteraard uit in “downtown” Hinterglemm. In Leogang is er ook een mogelijkheid maar is voor mij vanuit Saalbach niet handig.

4bc93762aa

Toboggan Hinterglemm

Naast het skiën op een verlichte piste van Hinterglemm lijkt me ook wel leuk om met zoonlief te gaan roddelen, het mooiste baan is in Hinterglemm op de Toboggan. In Saalbach is het ook mogelijk op de Spielberghaus en de Maisalm beide op de Kohlmaiskopf en uiteraard in Leogang, maar de baan in Hinterglemm komt bijna uit op de verlichte baan althans vlakbij.

Alle roddelbanen zijn meestal van maandag tot en met zaterdag van 18:00 uur tot 21:30 geopend

De “Flood-lit Slope” zoals men het in Hinterglemm noemt bestaat uit twee pistes, een Skimovie race parcour en er is ook een freestyle funpark de Nightpark. In en rond de piste en funpark is er genoeg andere dingen te doen, er is dus genoeg voor iedereen. De flood-lit slope heeft een lengte van 1.051 m en is overdag dagelijks geopend van 8:30 – 16:15 uur, wil je ’s avonds dan ben je van harte welkom van maandag tot en met zaterdag tot 21:30 uur. Wil je gebruikmaken van deze piste of andere faciliteiten dan kan je dit gewoon doen met de skipas die je ook overdag geldig zijn.

85ff46c050

704720a943

270c503924

$T2eC16F,!)cE9s4PsN+PBRLghN8oJQ~~60_84

Saalbach

Geef een reactie

