technologie

Android


Ik ben een Apple gebruiker en heb daarom ook een iPhone maar kijk wel naar de “concurrentie”, hun grootste concurrent is Android en heb met dit OS gespeeld. Ik heb een HTC Hero gehad en heb daar ook heel veel plezier aan gehad, maar de iPhone sloot beter aan mijn Mac waardoor ik voor de iPhone gekozen heb.

Wat ik wel geleerd heb in mijn tijd als Android gebruiker is dat Google wel druk bezig is met verbeteren van het OS, iedere versie is zichtbaar beter maar om de nieuwe versie te kunnen gebruiken ben je als leek afhankelijk van de leverancier. Ik zat toentertijd met Android 1.5 en versie 1.6 was net uit, ik als gadget liefhebber wilde dit proberen en ben opzoek gegaan. Als snel kwam ik bij XDA Developers waar ik de juiste versie van Android 1.6 vond voor de Hero, het enige wat ik moest doen was mijn Hero rooten en installeren.

Makelijk gezegd maar hoe moet dat…..

Hoe het moet is niet zo moeilijk je er staan heel veel goede maar vaak Engelse beschrijvingen over hoe je en nieuwere versie van Android op je toestel krijgt. Een duidelijke Nederlandse beschrijving even opschrijven kan maar gaat niet op, je moet namelijk je toestel flashen en uiteindelijk een nieuwe versie en/of aangepaste versie op je toestel te installeren.

Maar een ding moet je NOOIT vergeten, maar ALTIJD een back-up…….

Heb zelf ooit mijn HTC Hero voorzien van Android versie 2.2, hoe ik het gedaan heb is niet moeilijk maar per toestel anders, daarom vind je hier geen omschrijving. Iedereen die hun Android toestel wil voorzien van een  nieuwe versie ga dan naar XDA devellopers.

Hier een aantal beschrijvingen:

Samsung Galaxy SIII

Samsung Galaxy Note II

Het is absoluut niet moeilijk maar ga eerst alles goed lezen en zet alles op een rij, een foutje is zo gebeurd. En heb je geen back-up gemaakt dan heb je een groot probleem. Het is allemaal in het Engels zijn er dingen wat je niet begrijpt of te moeilijk vind doe het dan niet.

Ik heb het achteraf gedaan en vond het makkelijk.

 

Onthoudt…..

Het aanpassen van je telefoon is geheel voor eigen rekening, ik en XDA devellopers zijn niet aansprakelijk voor eventueel schade en defecten aan het toestel. Nogmaals maar ALTIJD een back-up. 

 

Geef een reactie

