Apple/technologie/Windows

Favoriete apps


Mischien nog niet opgevallen maar ben dus een “fan” van Apple, ik zet de term fan tussen aanhalingstekens aangezien ik het niet echt de juiste term vind. Deze stempel krijg je eenmaal als je zoveel van Apple hebt en vooral als je op nieuwssites zoals nujij.nl je mening verkondigd wat niet in de smaak valt van die mensen narrowminded zijn, je krijgt dan snel een stempel fanboy.

Maar goed ik kan ermee leven ik gebruik een systeem die goed aansluit bij wat ik wil, alles werkt zoals ik het wil. Maar dit allemaal zonder dat ik me druk ga maken over anderen die anders denken, ben zeker geen anti Windows, Android o.i.d. ik ben niet blind zoals anderen.

Maar ondanks dit alles wil ik wel bepaalde dingen met anderen delen, ik heb verschillende hobby’s een daarvan kun je hier lezen namelijk Queen maar ook wintersport en technologie vind ik boeiend. Maar dit allemaal terzijde want ik wil hier met de wereld delen wat mijn favoriete iOS apps zijn, het kan ook zijn of de verschillende apps ook “familieleden” hebben in de Android en Windows Phone wereld. Ik zal dit er ook bij zetten met eventueel een link.

De volgorde is willekeurig dus de eerste betekend niet dat deze mijn meest favoriete is.

Mijn favoriete apps

ING

Je ING-rekening inzien, rekeningen versturen, spaar tegoeden enz. alles makkelijk en overzichtelijk.

Helaas alleen voor iOS en Android.

Meer info: ING voor iOS en ING voor Android

 

 

1Password

Al je wachtwoorden enzovoorts veilig opgeslagen in een easy to use interface, zowel het inloggen is beveiligt met een wachtwoord ook de wachtwoorden zijn weer beveiligt met een ander wachtwoord. Alles kan je synchroniseren met een applicatie voor Windows en Mac.

Meer info: 1Password website

 

Soundhoud/Shazam

Je kent het wel je hoort een leuk nummer op de radio en weet niet wie de artiest/groep/nummer het is, Shazam en Soundhound lossen dit voor jouw op.

Ik heb beide omdat het wel eens voorkomt dat de ene een nummer niet herkent en de andere weer wel. Voor iOS, Android en Windows Phone.

Meer info: Soundhoud en Shazam

 

Zoek iPhone

Een app die alleen voor iOS beschikbaar is is Find my iPhone, als je je iPhone, iPad, iPod touch of Mac kwijtraakt kun je op een ander iOS-apparaat deze app gebruiken om deze te vinden en je gegevens te beschermen.

Je kan de vinder berichten, je iOS apparaat blokkeren met een bericht of zelfs op afstand wissen.

Meer info: iTunes

 

KPN apps

KPN heeft verschillende apps uitgebracht o.a. mijn KPN en MB meter gebruik ik en vind ik handig, de apps van KPN zijn er nog niet voor de Windows Phone gebruikers. Uiteraard hebben T-Mobile, Vodafone, Hi, Telfort enz. ook hun eigen apps maar ik zit bij KPN vandaar deze app.

Meer info: KPN

 

 

Whatsapp

Denk wel algemeen bekend bij iedereen met een smartphone, sms-en via je wifi of 3G verbinding en niet via je belbundel. Grotere berichten en vooral gratis dat maakt deze app populair, zeer geliefd omdat de kosten zo laag zijn.

Voor iedere platform beschikbaar dus voor iOS, Android en Windows Phone

Meer info: Whatsapp

 

 

One More Thing

De Nederlandse Apple communitie met nieuws, tips, podcast en een forum.

Deze site is een fusie tussen macosx.nl en McNed.nl in 2007.

De App is alleen voor iOS, logisch het is een Apple communitie.

Meer info: OMT

 

 

iPhoneclub

Een app van een site met alles over de iPhone, dus ook alleen voor iOS beschikbaar en metname de iPhone. Inmiddels niet in de Appstore (update???)

Meer info: iPhoneclub.nl

 

 

 

Facebook

Sociaal bijblijven is voor iOS, Android en Windows Phone

Meer info: iOS, Android en Windows

 

 

 

 Nu.nl

Laatste nieuws in een vriendelijk uitziende app, voor iOS, Android en Windows Phone.

Meer info: iOS, Android en Windows Phone

 

 

 

 

AppleTips

De site voor iedere Apple gebruiker vol met handige tips voor beginners tot en met experts, alleen voor iOS en met name voor de iPhone en iPod Touch.

Meer info: iTunes

 

 

 

RTV Noord

Bijblijven wat er in mijn regio gebeurd mooie app overzichtelijk met alles wat ik wil weten inclusief streamng radio.

Radio luisteren alleen via wifi scheelt in de kosten, zeker als je een datalimiet hebt, alleen voor iOS en Android.

Meer info: iTunes en Android

 

Buienradar

Live radarbeelden om zo te kunnen zien of je met of zonder een regenpak of paraplu naar buiten moet, simpele interface met beelden op GPS locatie.

Voor iOS, Android en Windows Phone beschikbaar.

Meer info: Buienradar

 

 

Instagram

Sociaal netwerk met fotomaken in het middelpunt, deel je leven in foto met je vrienden met leuke effecten. De app is simpel en leuk deel je foto’s op Twitter, Facebook of Tumblr.

Voor iOS en Android beschikbaar.

 

Meer info: Instagram

 

Weather Pro

Ik gebruik meerdere weer programma’s omdat ze allemaal verschillende waardes geven, zo pak ik het gemiddelde en zit ik er vaak niet ver naast. Dit is een mooie app met veel informatie.

Voor iOS, Android  en Windows Phone.

Meer info: Weather Pro

 

WeatherCube

Weer een weer app maar deze is zo mooi dat ik deze hierdoor ook aangeschaft heb, het is deels geïnspireerd op Windows Phone als je de cubes ziet maar ook door een ander app Clear.

Alleen voor iOS te verkrijgen maar zal deze ooit uitkomen voor Android en/of WIndows Phone kan je een advies geven kopen.

Meer info: WeatherCube

 

Twitter

Ook ik ben aan het twitteren en dat doe ik iets van 3 jaar, inmiddels staat de teller op ruim 8000 berichten. Net als Facebook en Google+ ben ik actief bezig op deze sociale media.

Uiteraard is Twitter als app beschikbaar op iOS, Android en Windows Phone.

Meer info: Twitter

 

 

Clear

Mijn favoriete To-Do list is Clear, simpel met een innovatieve interface waar WeatherCube op gebasseerd is.

Deze app is alleen beschikbaar voor iOS.

Meer info: Clear

 

 

Google+

Net als Facebook en Twitter een social media, deze is zowel voor iOS als Android beschikbaar.

Voor Windows Phone is er alleen een webapp beschikbaar.

Meer info: Google

 

 

      

Wintersport apps heb ik uiteraard ook, gebruik er drie waarbij er 2 zijn voor de sneeuwhoogtes. Deze apps zijn als volgt, alle apps zijn beschikbaar voor Android en iOS. Geen van deze 3 zijn beschikbaar voor Windows Phone.

Wintersporters.nl: iOS en Android

Sneeuwhoogte.nl: iOS en Android

Saalbach Hinterglemm: iOS en Android

Alle apps zijn beschikbaar voor

 

 

Geef een reactie

