Algemeen

Kleine kinderen worden groot


Het jaar 2008 was achteraf gezien een mooi jaar de geboorte van mijn zoon, nieuwe tournee van Queen, de Olympische spelen en een EK, dus een leuk en interessant jaar voor mij en vele met mij (op sport en muziek gebied).

Februari 2008 was een tijd waar ik als Queenfan op terug kon kijken, Queen had net bekend gemaakt dat men weer op tournee ging en weer Paul Rodgers. Ook ik kreeg een melding van de fanclub om kaarten te bestellen, dit kon gewoon via de mail.

Zo gezegd zo gedaan……

Net toen ik ging bestellen kreeg ik iets onder mijn neus gedrukt, het was een zwangerschapstest. Deze gaf aan dat mijn vrouw (toen nog vriendin) zwanger was, blij als je dan ben vergeet je even alles.

Zo snel al het mailtje getikt was zo snel werd het ook gedelete, dit jaar maar geen Queen en zijn belangrijke dingen. Langzaam aan een kamer klaar maken, spullen kopen, naam verzinnen, kleertjes kopen, de nodige echo’s enz. enz. een drukke en leuke tijd.

Uiteindelijk werd hij op 13 september 2008 geboren een gezonde zoon,wel 4 weken te vroeg maar alles was goed.
Een mooi jaar dus waarbij ik ook alsnog naar Queen kon, dus voor mij dubbelop maar………

4 jaar geleden.

Dit is inmiddels 4 jaar geleden de tijd gaat snel, 4 jaar waarbij je soms niet wist wat je moest doen. Dagen gehad waarbij hij hoge koorts had slecht sliep of bijna niet wilde eten maar ook dagen waar hij zo druk was dat je blij was dat hij sliep, leuke dagen in de Efteling, Plopsaland, Disney resort Parijs, dierentuinen en wat allemaal nog meer.

Het jongetje werd snel groot en wat heel veel mensen ook aangaf geniet van iedere dag, de tijd dat hij nog een baby was is heel snel voorbij. En inderdaad het eerste jaar vloog voorbij laat staan de eerste 4 jaar van zijn leven.

Natuurlijk kon ik hem soms achter het behang plakken maar hij geeft veel meer terug, en dat terwijl ik eigenlijk geen kinderen wilde maar je kiest voor de liefde van de leven.

Mijn vrouw had een vurige kinderwens, dan kan je 2 dingen doen… wel kinderen nemen of uiteindelijk uit elkaar groeien en uit elkaar gaan ik koos voor het eerste. Deze keuze ben ik tot op de dag van vandaag nog heel blij mee.

Eerste schooldag

Maar kleine kinderen worden groot en dat gaat snel, in de vakantie speelde hij al constant met de kinderen in de buurt. Ik zag hem af en toe binnen stormen omdat hij dorst, honger of naar de wc moest, pas bij het avondeten kwam hij weer binnen en bleef hier tot de volgende morgen. Dit was in het begin heel raar, niet de hele dag een klein jongetje om je heen.

Deze vakantie was ook een aanloop naar zijn eerste schooldag, op 3 september tien dagen voor zijn 4e verjaardag mocht hij halve dagen “meedraaien”. De eerste dag was niks aan de hand hij wilde graag naar school, nieuwe kinderen ontmoeten enz. en inderdaad geen enkele probleem.

Maar de dagen erna was het feest meneer wilde niet, dat was huilen en krijsen bij afscheid maar eenmaal in de klas en mama niet in de buurt was het heel snel over.

Vandaag is hij dan 4 jaar geworden en gaat hij inmiddels met veel plezier naar school, ook gaat hij voor het eerst trakteren en dan gaat zijn leven een volgende fase in.

Ja kleine kinderen worden groot en dat gaat sneller dan je soms hoopt, de tijd van een klein kind in je armen is nu een groot joch geworden met een eigen willetje.

Geef een reactie

