Algemeen/Lijsten

Veronica’s Top 1000 allertijden


Naast de top 2000 van Radio 2 is er traditie getrouw ook weer de Veronica’s top 1000 allertijden, de “moeder” der lijsten zoals het ook genoemd wordt.

Ook deze editie heb ik mijn stem laten gelden, uiteraard zal de nummer 1 voor vele geen verrassing zijn het is uiteraard Queen met de Bohemian Rhapsody. In tegenstelling tot de Top 2000 is het niet zo vanzelfsprekend dat Queen op 1 staat, meestal is dit Guns ‘N Roses met November Rain.

Twee keer is het Queen gelukt om op nummer 1 te staan, dat was in 2005 en 2006. Ook de top drie is in vergelijking met de top 3 van de top 2000 niet zo vanzelfsprekend. Aangezien Veronica de lijst niet via de mail toestuurt kan ik jullie mijn complete lijst niet tonen, wel de top 3 want die weet ik nog.

Mijn top 3 is dus:

  1. Queen – Bohemian Rhapsody
  2. Bruce Springsteen – Born To Run
  3. Radiohead – Karma police

Mijn motivatie voor de nummer 1 was:

Ik heb mijn nummer 1 gekozen, omdat …

  • Queen 40 jaar bestaat,
  • Freddie Mercury 20 jaar dood is,
  • en zou 65 jaar geworden zijn,
  • en het is en blijft de klasssieker der klassiekers,
  • Zij hadden het eerste nummer met een videoclip,
  • waren de eerste met een stadiumconcert achter het ijzeren gordijn,
  • het 25 jaar geleden is dat zij optraden in Wembley.
Lijkt me een goede motivatie….

Geef een reactie

