Algemeen/Queen

Weblog.nl soap deel ????


Ik ben helemaal de weg kwijt en verlies meer en meer mijn geduld en vertrouwen in mijn ooit o zo geliefde Queen weblog. De reden is al eerder uitgelegd maar zal het nog eens uitleggen.

Ik heb sinds 2004 een weblog over Queen, hier post ik nieuwtjes, reviews, concerten enz.de hele mik, dat doe ik dus nu iets van 7 jaar, in het begin was het leuk maar na de eerste updat bij Typepad werd het al minder leuk. Instellingen moest je weer aanpassen, de verschillende hyperlinks waren aangepast en moest alles weer handmatig goed zetten en het ging maar door.

Uiteindelijk kwam alles wel weer goed, het duurde namelijk niet lang, vorig jaar kregen de weblog.nl gebruikers de mededeling dat weblog.nloverging op WordPress omdat Typepad er me ophield. Ik kon mijn geluk niet op aangezien ik zeer goede ervaring heb met wordpress.

De datum was inmiddels ook bekend en op de dag afwachten wat er zal gebeuren.

Vanaf dat moment ruim 7 weken geleden is de ellende begonnen de migratie verliep niet vlekkeloos, er was geen communicatie richting de gebruikers en dat is er nog steeds niet. Om meer inzicht te krijgen wat er zoal mis ging heb ik een probleem van mijn aangemeld bij de helpdesk van weblog.nl. Dit gebeurde op 20 september de reden was namelijk dat al mijn berichten, archief, linken naar andere sites enz. Kortom alles wat mee zal gaan met de migratie zijn niet mee gegaan, ook het aanpassen van de layout werkt nog niet.

Kort erop kreeg ik van iemand van weblog.nl een reactie…

Beste………………,

Bedankt voor het melden van je probleem.

Wij zullen contact met je opnemen zodra wij meer informatie van jou nodig hebben of wanneer er ontwikkelingen zijn met betrekking tot jouw probleem.

met vriendelijke groet,

………….
Weblog.nl helpdesk

En daarna bleef het akelig stil.

Elke dag hield ik de heldeskberichten in de gaten op de site van weblog.nl en ben geabonneerd op de twitteraccount van weblog.nl die ik dus ook regelmatig in de gaten hield.

Af en toe kwam er een bericht met update s wat er gaande was op de site en de twitteraccount gaf af en toe wat informatie maar meer niet, ook mijn klacht werd niet verder behandeld althans zo voelt het. Vandaag na ruim een maand nog niks gehoord te hebben heb ik maar weer een ticket aangemaakt over mijn probleem.

Ook nu kreeg ik weer snel een reactie……

Beste Michel,

Jouw weblog heeft een probleem wat een stuk lastiger is om op te lossen. Hier wordt nog steeds heel hard aan gewerkt. Excuses voor het ongemak en voor het lange wachten!!

We reageren direct op dit ticket, wanneer het probleem is opgelost.

Groet,

…………..
Weblog.nl helpdesk

Oke na een maand ben ik iets verder gelukkig maar wat voor probleem is het en waarom duurt het dan zo lang voordat ik hierover wordt geinformeerd. Het antwoord kwam ook weer snel…….

Zodra wij wat weten, laten we het je ook zo snel mogelijk weten. We willen met duidelijke verhalen en tijdindicaties komen. Daarvoor moeten we eerst goed weten waar het probleem ligt, hoe we het moeten oplossen en hoelang dat gaat duren.

Groet,

……….
Weblog.nl helpdesk

Nog geen antwoord dus…..

Ik heb nu dus 2 tickets lopen en er blijkt een probleem te zijn met mijn weblog maar met weet niet wat vreemd…..

Maar dit was nog niet het eind,mijn eerste ticket (een maand oud) krijg ik opeens een reactie deze persoon die nu reageerd is ook verantwoordelijk voor de berichtgeving richting de gebruiker. Hij doet dit wel duidelijk maar de hoeveelheid informatie laat wat te wensen over. Hij schrijft…..

Goedemorgen Michel,

Ik lees de geschiedenis van je ticket door en ga er vanuit dat je met jou probleem bedoeld dat er berichten ontbreken. Wij zijn nu met extra mensen aan het kijken hoe wij alle ontbrekende berichten en reacties op de weblogs kunnen krijgen.

Met vriendelijke groet,

…….
Weblog.nl helpdesk

Oke hij snapt het mijn probleem heeft te maken met het archief e.d. en met dit antwoord kan ik een stukje verder, ben nog niet helemaal tevreden maar snap ook dat er problemen zijn.

Momenteel ben ik aan het overdenken wat ik ga doen, moet ik alles overzetten naar deze blog dus ook mijn archief die ik (gelukkig) geback-upped heb of alles overzetten na b.v. Thumblr. Ik wacht nog even af en denk er goed over na.

One thought on “Weblog.nl soap deel ????

  1. Tumblr is erg handig. Ik heb daar maar mee begonnen toen het begin september nog steeds niet klaar was met Web-log.nl. Al irriteer ik me er ook aan dat het al 7 weken duurt. Ik heb een archief van 8 jaar bij Weblog.nl, dus ik wil er eigenlijk niet mee stoppen. Maar weblog.nl zelf dwong me daar toe.
    Helaas kan ik nog steeds niet inloggen. Best irritant, want er verschijnen nog steeds spamreacties op mijn weblog die ik wil verwijderen. Dat kan dus niet.

Geef een reactie

