Algemeen/Queen

Queenfan weblog “online”


Eindelijk is mijn Queen blog een klein beetje online, alle reacties kan ik wel bekijken maar alles wat ik in de loop van tijden heb gemaakt ben ik (nog) kwijt. Zo mis ik bijna alle berichten van de afgelopen 8 jaar en moet ik nog het een en ander aanpassen qua lay-out zodra het mogelijk is.

Weblog.nl werkt door de problemen die men heeft niet echt mee waardoor ik nog niet de site kan aanpassen op de manier die ik zal willen. Maar naast de berichten ben ik ook de linken naar allerlei sites en alles wat ik in de zij-collummen zat (nog) kwijt. Men is volgens weblog.nl druk bezig om alles te migreren zodat mijn (en andere weblogs) weer goed online is inclusief het complete archief (deze komt terug) en in een nieuw jasje zoals ik het wil hebben. Het is nu behelpen met de beperkte middelen die voorhanden is, kan wel een bericht schrijven maar thats it.

Volgens de mensen achter de schermen van weblog.nl zal het een en ander wel meegaan en sommige dingen niet.

De onderdelen die wél mee verhuizen:

  1. Inloggegevens
  2. E-mailadres
  3. Inhoud van berichten
  4. Inhoud van pagina’s
  5. Geplaatste media en fotoalbums (afbeeldingen, video, audio)
  6. Geplaatste URL’s (binnen Weblog.nl en buiten Weblog.nl)
  7. Alle categorieën en tags (mits toegevoegd aan berichten/pagina’s)
  8. Alle archieven
  9. Alle in berichten gebruikte HTML en stijlcode.
  10. Bij Web-log.nl opgeslagen kopfoto en achtergrondafbeelding
  11. Abonnement
  12. Privacy instellingen

Wat niet mee verhuisd:

  1. Lay-out en design.
  2. Extern opgeslagen kopfoto en achtergrondafbeelding.
  3. HTML, tekst, afbeeldingen en overige code die in de zijmenu’s zijn geplaatst.
  4. Gekoppelde accounts zoals Twitter, Google Analytics en Facebook.
  5. Gast auteurs per weblog, als je die hebt uiteraard.

Dit is dan wel geen Queen bericht maar voor de mensen die mijn Queen blog regelmatig bezocht is dit tot nu toe het enige wat ik kan melden. Waar ik nu wel blij mee ben is WordPress dat is een hele verbetering t.o.v. het ongebruiksvriendelijke Typepad. Voor ander nieuws kan je me altijd nog bereiken op mijn andere blog namelijk https://vrienden.wordpress.com. Zodra deze blog weer 100% operationeel is laat ik het weten, hopelijk lukt dat nog voor 1 januari 2012.

Geef een reactie

