Algemeen

Weblog nog steeds offline


Al jaren heb ik via web-log.nl een blog over mijn favoriete band Queen, ik maakte regelmatig een nieuwe blog en alle nieuwtjes en feitjes kwamen er op. Web-log draaide op typepad en laat nu dat bedrijf er mee ophouden, dus men moest alles weer gaan migreren maar nu naar wordpress.

Ik was en ben hier blij mee aangezien ik zeer goede ervaringen heb met wordpress, dus kon niet wachten tot dat mijn blog gemigreerd zou worden. Na een aantal weken kreeg ik het verlossende mailtje op 23 augustus zal mijn blog gemigreerd worden, er werd wel gewaarschuwd dat het de hele dag zou duren.

Nu na 3 weken is mijn blog nog steeds offline en de communicatie is zeer slecht, men wijt de problemen aan Typepad. Typepad zorgde er voor dat alles noodgedwongen overgezet moest worden naar WordPress, de aanbieder had het contract vorig jaar al opgezegd maar de overstap is door Typepad zeer plotseling vervroegd.

Eigenlijk was het dee bedoeling dat bij het omzetten alle blogs gewoon online zouden blijven.

Eigen Backup

Typepad is om onduidelijke redenen eerder afgehaakt. De stekker is uit het blogplatform onder Web-log.nl getrokken Wel heeft het Amerikaanse bedrijf een complete back-up aan Sanoma gestuurd.

Maar die backup bleek niet in orde. Vijf procent van de gegevens was beschadigd, waardoor automatische migratie niet tot de mogelijkheden behoorde. De weblogdienst moest handmatig de corrupte delen opsporen en alle blogs naar WordPress overzetten.

Maar gelukkig had ik zelf een back-up gemaakt van mijn blog, hopelijk heb ik hier iets aan.

Het is afwachten nogmaals de communicatie is slecht en omdat het zo slecht is i.c.m. het na 3 weken nog steeds offline te zijn zie ik dat heel veel mensen om mij heen nieuwe blogs hebben gemaakt b.v. via WordPress of Tumblr.

Ik zelf heb gelukkig naast web-log ook een wordpress account en wacht gelaten af wanneer mijn blog weer online komt.

+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-UPDATE 18:37+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-

Momenteel is mijn blog weer online alles is nog niet terug dat wordt zodra ik weer kan inloggen een hoop werk en de lay-out is ook niet zoal ik het zal willen.

Mijn “vernieuwde” blog is http://queenfan.weblog.nl (zonder het streepje tussen web en log) zodra ik kan inloggen zal er het een en ander veranderen.

3 thoughts on “Weblog nog steeds offline

  1. ja, herkenbaar, maar heb je gevonden… je kunt mij nu ook weer vinden… ook hier bij wordpress onder de naam HUUBgoud n.a.v. mijn radioprogramma dus. En weblog… die laten de boel naar mijn mening bewust klappen. Zitten hele andere dingen achter denk ik.

  2. Nee deze site heb ik al een tijd en blijf ik ook houden,is eigenlijk een site die ik met vrienden ging onderhouden maar daar is het niet meer van gekomen.

    Ik heb het aangehouden als prive blog die ik regelmatig bijhou.

Geef een reactie

