Algemeen

Rechtse beschuldiging naar links.


Recht of links er is altijd wel iets, links is niet goed slecht voor de economie en geeft te veel uit terwijl rechts alleen goed voor de rijken zijn. Maar is dit wel zo….

Toegeven ik zag wel iets in de plannen van VVD, er moet gewoon bezuinigd worden en dat iedereen een stapje terug moet doen is dan een logisch gevolg. Ik heb toen voor het eerst in mijn leven dat ik mag stemmen op de VVD gestemd en ben daar nu wel op terug gekomen. Ik als arbeider voelt zich nogal hard aangepakt door de maatregelen van dit kabinet en ook nog eens bedrogen door dit kabinet, zo hoor ik niks anders dan foei links (met name PvdA) dit alles is jullie schuld.

Ik wordt hier moe van zeker als je terugkijkt naar de afgelopen jaren, is het populair om links te verwijten dat ze geld uitgeven wat er niet is en dus “Sinterklaas spelen”. Vooral Wilders is hier hard mee bezig, hij is blij dat er geen linkse regering meer is.

Ik wil wel eens van meneer Wilders weten of hij weet wanneer er voor het laatst (of eerst) een linkse regering is geweest, naar mijn weten was dat in 1977 het kabinet Den Uyl een kabinet van PvdA, KVP, ARP, PPR en D66.

Het VVD/CDA propaganda.

Kijk je naar de verschillende kabinetten van de afgelopen 40 jaar dan zie je dat het VVD in 10 kabinetten heeft gezetten inclusief het huidige kabinet dit tegenover 6 kabinetten met de PvdA. Ook het CDA heeft in meer kabinetten gezeten dan de PvdA namelijk minimaal 10, en dit allemaal vanaf 1971 het kabinet Biesheuvel I.

Het meerderdeel van de kabinetten was een kabinet met CDA en VVD, in totaal waren er 7 kabinetten waar dus het CDA en VVD een coalitie vormden eventueel aangevuld met een 3e partij zoals LPF, PVV D66.

De kabinetten met de PvdA waren de kabinetten Den Uyl, van Agt II, Lubber III, Kok I en II (Paars) en Balkenende IV dat waren er “maar” 6 tegenover 10 van de VVD en CDA.

Staatsschuld, Begrotingstekort

De staatsschuld van Nederland is onder het bewind van de VVD/CDA tot stand gekomen, onder het kabinet Biesheuvel verdubbelde de staatsschuld. Onder Den Uyl vlakte dit af naar 30% om vervolgens weer hard te stijgen onder van Agt (weer een verdubbeling). De verdubbeling vlakte weer af onder Paars 1 en 2.

De Europese landen hebben afgesproken dat de staatsschuld niet groter moet zijn dan maximaal 60% van het nationaal inkomen, alleen de kabinet met het slechte linkse partij PvdA heeft zich aan deze EMU-norm gehouden.

Het spoort niet met het beeld wat de “rechtse” partijen roepen, het is volgens de VVD, CDA en PVV de schuld van de linkse kabinetten wat helemaal raar is aangezien er maar een links georienteerde kabinet was namelijk Den Uyl.

Voor de mensen die mij willen corrigeren ben er nog mee bezig…

Geef een reactie

