Plaat en zijn verhaal/Hitlegende

De plaat en zijn verhaal: Tie your mother down


Schat ik heb grote plannen voor vanavond trek je mooiste jurk aan, gooi je haar los en ga met mij mee. Jij ziet er geweldig uit ik ben helemaal in top vorm, dus gaat het vanavond echt gebeuren alsof we schoolkinderen zijn op hun allereerste afspraakje.

Het enige probleem is dat je ouders proberen om roet in het eten gooien, van je moeder mag je niet met mij om gaan en je vader ziet mij al helemaal niet zitten en daarom kook ik van binnen intussen van woede.

Ik ben namelijk echt niet van plan om je op te geven alleen maar omdat je ouders niks van mij moeten hebben, je bent niks waard zeiden ze tegen me toen ik ze voor het eerst ontmoeten. Het enige dat ik nu nog van ze te horen krijg is wegwezen

Ik geloof niet dat ze ooit nog iets normaals tegen me zullen zeggen, maar ik laat me niet op mijn kop zitten door die lui ik bepaal zelf wel wat ik doe. Let maar eens op hoe ik een einde maak aan dat gezeur vanavond door gewoon met jouw uit te gaan, je ouders kunnen dan wel mijn hele verdere leven een plaag voor me blijven maar ik laat me niet door ze uit het veld slaan.

Waarom begrijpen ze nou niet dat ik een doodgewoon vrede lievende jongen ben die niets anders wil dan het allerbeste voor hun dochter.

Ja tot dat moment mischien ooit aanbreekt is dat iets tussen jouw en mij en je moeder laat die maar lekker thuis zitten te kniezen plak je broertje maar achter het behang en laat je vader maar gewoon de klere krijgen

Zolang ze maar niet tussen jouw en mij in komen te staan…

Nummer: Tie Your Mother Down
Artiest/band: Queen
Jaar: 1977
Hoogste notering in de top 40: 14
Bron: Radio Veronica

Geef een reactie

