Plaat en zijn verhaal/Hitlegende

De plaat en zijn verhaal: Save Me


Het begon juist zo goed met ons. Iedereen zei dat wij hét perfecte stel waren. Ik geloofde dat ook, want ik genoot met volle teugen van jouw liefde en van jouw leven.
Maar ach, na de liefde kwamen de tranen. Al die jaren waarin ik zoveel om je had gegeven waren niets anders dan vergeefse moeite geweest.

“Ik hou van je tot in eeuwigheid”, hadden we elkaar ooit beloofd, maar dat was niet meer dan een leugen. Maar ik heb me voorgenomen om schoon schip te maken. Straks begin ik met een schone lei, als ik alle nare herinneringen aan jou heb uitgewist.

Soms droom ik er van om met iemand anders een nieuw leven op te bouwen, maar zover is het nog niet. Tot die tijd achtervolgt de herinnering aan jou me. “Is het allemaal voor niks geweest?”, denk ik wel eens. “Heb ik al m’n energie voor niets verspild?”.

Maar eigenlijk kan ik niet meer denken. M’n hoofd is leeg en moe, en waar ooit een hart klopte, is het nu stil. Eigenlijk hoeft het van mij niet meer. Dus als je echt om me geeft, kom me dan redden. Want jij bent de enige die dat kan. Of moet ik verder leven met de leugen dat je écht van me houdt?

Dus als je echt van me houdt, red mij dan nu meteen…

Nummer: Save Me
Artiest/band: Queen
Jaar: 1980
Hoogste notering in de top 40: 5
Bron: Radio Veronica

 

Geef een reactie

