We Will Rock You the Musical

Nieuwe namen WWRY


De verliezend finalist van Idol 3 Floortje SMit heeft een rol te pakken in de Queen hit musical We Will Rock You, en is inmiddels de 3e naam die nu bekend is.

Zij zal dus naast Pia Douwes en John Vooijs een hoofdrol gaan vertolken in de Nederlandse versie van de musical die op 3 september officieel in premiere zal gaan.

Floortje Smit heeft zin in haar nieuwe musical-carriére: “Ik ben zo blij, ik weet níet wat me overkomt!”.

Maar floortje is niet de enige naam die inmiddels bekend gemaakt is, ook de rauwe stem van Martin van der Starre vind zijn weg naar de musical, de 39 jarige zanger zal de rol van de opstandelingenleider Britt vertolken waar hij ondermeer A Crazy Little Thing zal zingen en I Want It All zal zingen.

Martin zegt hetvolgende over zijn rol in de musical:

Mijn zus die zeven jaar ouder is dan ik, had haar hele kamer volhangenmet posters en Freddy Mercury en consorten schalden bij ons dagelijksdoor het huis.
Queen is net zo historisch als de Beatles. Ik zou niet in elke musicalwillen staan. Ik ben een rocker. Maar deze productie wordt gedragendoor onder meer Queen-gitarist Brian May die voor het gillende eigengeluid van de band zorgde. Weet je dat hij zo’n muziekfreak is dat hijzijn eigen gitaren bouwt? Wat Joop van den Ende nu naar Nederland haaltis echt klasse.”
„Queen durfde muziekstijlen te combineren, Bohemian Rhapsodyis toch uniek. Daar zitten operastemmen in en violen. En weet je wat ikverder gaaf vind? Dat musicalster Pia Douwes meedoet. Waanzinnig omhaar te zien rocken. Ze kan het, geloof me.”

Andere namen die toegevoegd zijn aan de cast zijn Rutger Lepoole en Paul Donkers, Rutgers is nu te zien in de Abba musical Mama Mia en zal dus overstappen naar We Will Rock You waar hij de vertolker zal zijn van de prettig gestoorde verteller Pop.

Paul aan de andere kant zal zal de imposante rechterarm worden van Pia Douwes die Killer Queen speelt, RPaul zal o.a. Bohemian Rhapsody zingen.

Meer volgt….

2 thoughts on “Nieuwe namen WWRY

Geef een reactie

