Algemeen

Ziggo


Ziggo een samensmelting van Essent Kabelcom (@Home), Casema en Multikabel en bestaat sinds 2005, en ik was voor de fusie klant bij toen nog @Home. Ik nam van dit bedrijf tv (analoog en digitaal), internet en in het begin telefoon (Twinner) af en was toen al niet echt van onder de indruk va het bedrijf.

Telefoon was een regelrechte ramp waarbij ik heel vaak bijna dagelijks problemen had met bellen of gebeld worden, en ben door deze problemen uiteindelijk over gegaan naar KPN.

Ook internet liep via @Home dit was bewust aangezien dit product het eerste product was waarbij ik onbeperkt het internet kon afstruinen en in die tijd was ik bezig met films en muziek downloaden. Ik had toen @Home intensief met een downloadsnelheid van eerst 8Mb en later 12 Mb maar in de praktijk had ik op goede dagen maar de helft.

In mij  tijd als klant heb ik 4 modems versleten en kwam mijn internetsnelheid regelmatg niet verder dan 4Mb, na de laatste modem zat er gelukkig meer snelheid in (8Mb) maar door de problemen die ik a had vanaf het begin en de komst van ADSL heb ik ook mij  abonnement van het internet opgezegd.

Ook was de prijs de doorslag, internet intensief koste mij per maand €50,- voor een 8Mb (theoretisch 12Mb maar verlies e.d.) terwijl ik de zelfde snelheid heb voor hetzelfde bedrag inclusief bellen en gesprekskosten.

Ik was in de tijd van @Home enorm veel kwijt aan abonnementskosten en de gesprekskosten, een simpelrekensom leerde mij dat de kosten bij elkaar opgeteld (analoog €15,- p/m, Digitaal €9,95 p/m, internet €50,- p/m, bellen ca €25,- p/m) rond de €100,- p/m kwijt was. Nu ben ik veel minder kwijt rond de €75,- en straks als ik weer terug ga naar KPN (zit nu voor internet bij XS4All) zal ik het comlete pakket nemen, internet plus bellen, interactief tv en 1x digitene dan ben ik iets van €60,- kwijt.

AL met al is dus Ziggo duur en de kwaliteit is niet op alle fronten goed, tv zowel analoog en digitaal zit wel goed qua beeld maar wat mij wel opvalt is de regelmatige storingen.

En ook vanavond was het weer het geval, rond 9 uur alles op zwart en Ziggo was via het nummer 0900-1884 niet bereikbaar, zelfs de site lag plat is toch een teken lijkt mij.

Geef een reactie

