Apple/technologie/Windows

Windows freaks


Computers en hun OS begin hierover een discussie en je weet het zal net als politiek en geloof uitmonden in een grote welles nietes gesprek zonder eind.

Zo een discussie is er ook gaande op het forum van Computeridee, iemand de gezien de reacties nogal een hekel heeft aan Apple hun beleid en OS. Teminste als ik de reacties van de persoon zo lees gaat het alleen om de prijs en games.

De persoon gaat er vanuit dat 100% van alle Windowsgebruikers gamed op hun computer, pogingen om de persoon te overtuigen dat er heel veel mensen zijn die niet gamen haalt niks uit.

Ook is er gepoogd de persoon te overtuigen dat het kiezen voor een Apple computer een bewuste keuze is, dat je meer kwijt bent aan een Apple en dat voor lief neemt gaat er bij hem niet in. Ook hier zijn talloze discussie over en nog steeds gaat het er bij hem niet in, hoe kortzichtig kan men zijn.
Nee volgens hem moet je zelf een pc in elkaar bouwen en Windows er op installeren dat is lekker goedkoop en kan je gamen immers dat doen in zijn ogen 100% van de Windowsgebruikers.

Laat ik een ding duidelijk maken ik ben een Apple gebruiker na jaren Windows te hebben gehad als mijn OS, ik bouwde altijd zelf mijn computers maar het constant aanpassen en verbeteren koste mij dermate veel geld en energie dat ik 3 jaar geleden benovergestapt naar Apple.

Deze heb ik nu 3 jaar dag en nacht aanstaan en zoals bij Windows altijd het geval is hij is niet slomer geworden. Ik heb nog steeds een laptop met Windows (zakelijk) waar ik niks anders mee doe dan teksverwerking, en andere zakelijke dingen waarbij ik niks installeer of download wat ik niet nodig heb en deze is nu al zo traag geworden.

Wat me vooral opvalt is de bezieling waarbij deze persoon de tekortkoming van Windows compenseerd met de prijs voor een Apple computer, het feit dat er niet veel games beschikbaar zijn en de keuze voor meer hardware.

Natuurlijk heb je meer keuze in hardware maar wat maakt het de gemiddelde gebruiker nu uit wat voor videokaart een pc heeft en hoeveel keuze je hierin hebt, bij Apple is het heel duidelijk de keuze is beperkt en daarom makelijker te kiezen.
Begrijp me niet verkeert ben niet anti Windows in tegendeel ben wel verrast over hoe Windows 7 draait, stabieler dan Vista o.a. entuurlijk heeft Windows 7 weel veer gecopieerd van Apple maar dat kan je ook zien als compliment.

Persoonlijk zal het me eenworst zijn wat voor OS iemand gebruikt, ben je blij met Windows veel plezier er mee, Ben je tevreden met OSX veel plezier er mee en is een van de andere UNIX varianten (linux, BSD, Open SOlaris enz.) waarmee je tevreden ben blijf er bij maar….

Laat elkaar in waarde er is geen beste OS het is en blijft software gemaakt door de mens en die zal nooit perfect zijn, dat iemand een OS voor hem of haar doeleinde perfect vind dat is een persoonlijke voorkeur zoals ik OSX voor mij als beste vind.

2 thoughts on “Windows freaks

  1. @ Ismailov, Er zijn meer programma’s van hetzelfde heb je 100 mediaplayers voor Windows zal er 10 voor de Mac zijn dat is een feit waar ik als Mac gebruiker niet zal ontkennen.
    Maar door de jaren heen weet ik dat heel vee software voor Windows bagger is, het werkt niet of gebrekkig. MIjn ervaring met Mac is juist andersom, er is heel veel gratis software die doet wat ik graag wil.

    Maar terugkomen op je vraag wat is er mis met je iPhone, ik wil het graag samen met jouw oplossen.

Geef een reactie

