Algemeen

Ubuntu 9.10 Beta


Ik ben een Mac gebruiker maar aangezien ik niet de mogelijkheid heb om een Mac ook zakelijk te gebruiken ben ik genoodzaakt om een Windows pc te gebruiken.

De reden is dat de laptop die ik gekregen heb van de baas een Windowspc dus zit er niks anders op, maar dat is niet helemaal waar. Aangezien ik ook verder kijk en uiteraard het bestaan van ander Unix based OS af weet heb ik Ubuntu 9.10 beta gedownload en als dualboot geinstalleerd.

Moet zeggen een verademing in vergelijking met Windows XP, soepel zeker met Compiz Fusion als extra is het een plaatje geworden. Maar nu heb ik ook nog een netbook gekregen (weet bij god niet waarom) en ook hier weer met Windows.

Op zich ben ik hier niet op tegen ben niet iemand die anti Windows is, maar gebruik hem niet vaak en is nu al sloom, dus wat doe je dan???

Juist opzoek naar een linux variant, ik dacht aan Ubuntu voor netbooks maar ik zag een nog een andere versie van Linux namelijk Moblin die mij meer aantrok.

Ik ben nu bezig met het een enader te downloaden en te installeren ben benieuwd, zal eens een verslag doen hoe het me bevalt.

Geef een reactie

