technologie

Zune naar Europa in 2009???


zuneDe Zune je zal bijna vergeten dat Microsoft een iPodkiller heeft ontwikkeld die nog niemand buiten de VS officieel heeft gezien. Een van de mooiste mislukkingen van Microsoft werd in 2006 gelanceerd en is tot op de dag van vandaag nog steeds niet officieel in Europa te koop.

Maar dit gaat veranderen, volgens de Franse Les Echos zal het dan eindelijk gebeuren in 2009. Microsoft wil dan met het France Musiwave een Zune Marketplace opzetten en wil contracten sluiten met telecombedrijven.

ipodDe reden waarom contracten afsluiten met telecombedrijven is mij niet duidelijk, maar er gaan geruchten over een ZunePhone.

Maar eigenlijk is de introductie van de Zune en eventueel een ZunePhone aan de late kant, als ik de verschillende geruchten mag geloven wordt de iPhone eind deze maand geintroduceert in Nederland.

En de Zune een iPod killer dat nooit, een leuke aanvulling in een markt waar heel veel mediaplayers zijn ja. Doe maar een vergelijking met alle beschikbare Zune modellen tegenover alle beschikbare iPod modellen. Dat wint hij nooit, oke op punten als geluid wint hij maar b.v. wifi is een lachertje maar Zune freaks denken hier anders over.

Jammer Zune je bent een leuke aanvulling maar meer wordt het niet.

11 thoughts on “Zune naar Europa in 2009???

  1. Tuurlijk is de iPod Touch te vergelijken met de Zune, zeker omdat Microsoft de Zune in de markt zet als iPod-killer.

    Maar goed de Zune en iPod Touch zijn toch een beetje te vergelijken zoals ik al zei. Beide Wifi, beide widescreen. Bij het kijken van een film zal het beeld in beide gevallen kantelen dus veel gelijkenis.

    In dat geval kan je dus de iPod Touch en de Zune met elkaar vergelijken.

  2. @ Erik, De vergelijking tussen de iPod en de Zune is iets wat iedere Microsoft minded persoon doet.
    Dat er betere mediaplayers bestaan qua geluid wil ik best geloven, dat je zegt ik wil iets anders dan een iPod kan ik helemaal mee ingaan.

    Maar zodra je een vergelijking doet tussen een iPod en een Zune mag dit alleen gaan over de iPod classic en zeker niet de Touch en dat is raar.

    Doe een vergelijking met alle Zune modellen en alle iPod modellen en moet je me na geven dat de iPod wint op veel punten (behalve het geluidkwaliteit).

    Ik zeg dus niet dat de iPod suprieur is in tegendeel het is iets persoonlijk, dat de Zune slecht is hoor je mij nooit zeggen maar dat door de (veel te) late release in Europa zal het geen hit worden en zeker geen iPod killer.

  3. @Marcel Inderdaad, je kunt specifieke elementen wel vergelijken.

    @Michiel De spelers die het meest overeen komen zijn de iPod Classic en de Zune 2.0 (80GB) en spreken de zelfde doelgroep aan.

    Ik heb nog nooit in een persbericht van Microsoft de term iPod killer gelezen. Die term is bedacht door de media.

    Je zegt zelf: “Het resultaat is gelijk spel” tussen de Classic en Zune 2.0. Zune is zelfs al geslaagd als het een vergelijkbaar alternatief is voor een iPod simpelweg omdat er keuze is die er eerder niet was. Maar Zune is naast vergelijkbaar ook nog eens onderscheidend op vlakken als schermgrootte en sociaal karakter. Ik ben dus optimistischer dan jij over de toekomst van Zune. Even los van het feit dat iPod zeer innovatieve producten maakt die mensen uit verschillende doelgroepen zullen blijven aanspreken!

  4. @ Erik, we zijn verschillend en dus ook een andere mening en daar zijn we blij mee of niet.

    Maar ik heb ook niet gezegd dat Microsoft heeft gehad over een iPod killer maar Microdsoft minded.

    Ik heb ook nooit gezegd dat de Zune slecht is maar wordt veel te laat in de Europese markt gebracht.

    En daarom zal het naar mijn mening nooit groot worden.

    Ik ben ook een mens dus kan er uiteraard naast zitten.

  5. mislukking??? doe alsjeblief normaal, heb je die nieuwe Iphone wel eens gezien? dat is een mislukking. dat apparaat gaat nog eegn dag mee en je kunt niet zoeken in email of sms zoals blackberry bijv. de zune doet het steeds beter op de markt in de US en wint steeds meer ten op zichte van de rest van de markt.

    denk na voor je wat zegt, dankje

  6. De iPhone 3G heeft kleine problemen maar een dag met de battery is onzin ik heb ook een iPhone en doe er minimaal 3 dagen mee en dan ook intensief gebruik dus denk zelf even na.
    En hoezo geen email en sms beide kan doe ik ook ik weet niet onder welke steen jij komt maar je praat wel onzin.

    En de Zune is nu een jaar of 2, 3 op de markt in de VS en hoeveel zijn er van verkocht??? en hoeveel iPods zijn er in de VS verkocht????
    Ook de iPhone wordt enorm veel verkocht en zal niet raar opkijken als die meer verkoopt dan de Zune.

    http://nieuwemedia.blog.nl/dsr-microsoft/2008/08/12/iphone-hot-zune-not

    Dus denk zelf eer eens na voor dat JIJ iets zegt dankje

Geef een reactie

