Plaat en zijn verhaal/Hitlegende/Queen

De plaat en zijn verhaal: The Miracle


Er zijn mensen die beweren dat wonderen niet meer bestaan. Nou, ik ben het niet met die zwartkijkers eens.

Kijkmaar eens om je heen. Elke druppel regen die in de Sahara valt, is eenwonder. Of mooie bouwwerken die door mensenhanden zijn gemaakt: deGolden Gate Bridge of de Taj Mahal. Allemaal grote en kleine wonderen.

Of neem nou het leven op zich. Het is toch al geweldig dat ertegenwoordig baby’s geboren kunnen worden uit reageerbuisjes? Zelfs alsde vader allang dood is? En ook alle dingen die heel vanzelfsprekendzijn in ons dagelijks bestaan. Moeder natuur doet het zomaar voor ons,zonder dat we er om vragen.

Als ik lees over kapitein Cook of over de hangende tuinen van Babylon,of als ik luister naar Jimi Hendrix, dan kan ik alleen maar inverwondering zuchten. Kon ik maar zulke dingen, denk ik dan.

Maar ja, ook al verbaas ik me over al deze dingen, er blijven toch nogdingen over die nog niét geregeld zijn. Vrede op aarde, bijvoorbeeld.Een einde aan alle oorlogen. We willen het allemaal, en toch kunnen wedát wondertje niet voor elkaar krijgen.

Als iedereen nou vrij kon zijn; als alle kinderen in de wereld genoegte eten zouden hebben en schone kleren zouden dragen – dát zou pas mooizijn.

Mensen die door een zware hartoperatie gered worden, een rustigezondagochtend met een kopje thee, de Mona Lisa die maar blijftglimlachen… het zijn allemaal onbegrepen wondertjes in ons bestaan.

Maar laat die éne wens nou ook eens waarheid worden. Dat we gewoon invrede met elkaar kunnen leven. Dát zou pas een groot wonder zijn.

Nummer: The Miracle
Artiest/band: Queen
Jaar: 1990
Hoogste notering in de top 40: 20

Bron: Radio Veronica

4 thoughts on “De plaat en zijn verhaal: The Miracle

Geef een reactie

