Diversen

jammer


Er was ooit een vriendenclub die alles voor elkaar over had, we gingen op vakantie, weekendje weg, feesten, concerten bezoeken, autoraces enz.Dat was nog eens de goede oude tijd maar sinds een familie is verhuist naar een gehucht in Groningen is alles verandert.De rest stond voor hun klaar hielp mee met een grote verbouwing waar we iedere weekend klaar stonden, en dat niet alleen ook ’s weekends waren we aan het werk.Maar dat deed je immers je hielp je vrienden en het was gezellig.Maar toen alles klaar was begonnen er al schuurtjes te vertonen, de vrouw des huizes zat niet goed in haar vel (volgens haar zelf) en dat moest iedereen ontgelden. Maar de rest had er begrip voor ook omdat de man des huizes even geen werk meer had en daarbij werk aannam via een uitzendbureau maar was wel bezig met weer een eigen zaak.Eindelijk had hij wat gevonden, als beheerder van de sporthal waar hij ook de kantine runde. Ook hier hielpen wij mee om de inrichting van de kantine op te bouwen.Hun oudste dochter had eindelijk een eigen huisje en weer stonden we klaar voor hun, al moet ik zeggen dat de ouders er 9 van de 10 keer er niet waren maar dat terzijde.Ook dit deden we omdat we vrienden waren maar de schuren werden groter en groter en uiteindelijk barste de bom op een verjaardag.Deze verjaardag was gezellig was nog aan het begin van de avond dus er was niet veel bier op, en toen begon het.De dochter was in gesprek met Roland deze zegt op een gegeven ogenblik “niet doorvertellen”. Hierop begon zij te janken en we weten nog steeds niet waarom.Maar goed moeders werd boos en begon als te schreeuwen. Einde verjaardag en de dames gingen naar huis.Maar excusses aanbieden aan de mensen die jarig waren nee dus.Iedereen kan beamen dat er niks aan de hand was dit heb ik ook nog verteld tijdens een bezoek (er was nu ruzie tussen 2 families en ik zat er tussen). Ik hield me afzijdig en neutraal, wilde me er niet mee bemoeien en regelmatig had ik contact.Maar toen was ik aan de buurt leek het, afgelopen zomer op een van de schaarse mooie dagen was de dochter bij ons. Dit was wel vaker het geval dus niks aan de hand maar elke keer had zij het over de ruzie tussen die 2 families.Ik had toen keer op keer gemeld dat ik er niet over wilde hebben was immers neutraal, maar ook nu begon zij er weer over en nu was ik het ook zat en heb mijn visie gegeven over het hele gebeuren.De dochter heeft het een en ander door verteld maar zoals ik al had gedacht niet de waarheid, en de moeder boos, schreef een brief naar Hilda (de andere partij) maar die had het een en ander van mij al gehoord dus die weer met een andere brief een antwoord gegeven.Nog steeds was ik neutraal, ik wilde er niets mee te maken hebben maar het contact was door problemen in de familie even op een laag pitje.Maar via Hyves zag ik dat zij ook een account hadden en dacht ach ik ben neutraal dus waarom meld ik me niet aan. Zo gezegd zo gedaan maar dit heb ik 2 keer gedaan en na 2 berichten op hun hyvespagina te zijn verwijderd heb ik een 3e geschreven met daarin de tekst….

Als jullie niks meermet ons te maken willen hebben mag je het ook wel op een normale manier zeggen!!!

Hier kreeg ik onmiddelijk een reactie op en gelijk kwamen er verwijten dat ik gelogen zou hebben, ik gelogen dacht ik volgens mij zijn mijn woorden verkeerd overgebracht door de dochter.Dit heb ik gemeld maar zij zag dat anders en de dag erna werd ik gebeld of ik z.s.m. langs kon komen bij hun thuis om “even” te praten want zij had bewijzen (2 brieven) dat ik inderdaad loog.Maar de enige 2 brieven die ik ken is die van de moeder naar Hilda en v.v., ik heb toen nogmaals aangegeven dat er van mijn part niks aan de hand is maar dat ze eerst maar even met hun dochter moest praten aangezien zij gelogen had.Op deze lullige manier eindigt een vriendschap die hele mooei momenten hadden maar hoe ik nu wordt behandeld ben ik blij dat ik verlost ben van moeder en dochter dit was al eerder gebeurd bij mij.Hoevaak ik verwensingen e.d. naar mijn hoofd geslingert heb gekregen, en heb me al eerder moeten verdedigen door een ander leugen i.v.m. met de verbouwing van hun huis.

Geef een reactie

