Algemeen

Stop vroegopstap.nl


Ze zijn er weer die christelijke zeikers en die hebben weer een stel nieuwe “slachtoffers” gevonden in de persoon van Myriam Loonen en Hannie Gorter uit Siegerswoud.

Deze 2 mutsen vinden dat mensen niet meer na 23.oo uur een cafe, bar, club, disco o.i.d. in mogen en dat er alles weer sluiten om een uur of 2, want dan kunnen we weer de zondag nuttig benutten.

Ja ja de zondag nuttig benutten weer naar de kerk gaan zeker, worrdt dus schijtziek van dit soort zeikwijven die geen leven hebben dat zij er voor willen zorgen dat de rest van Nederland dit ook niet hebben.

En daarom wil ik via deze weg  een oproep doen “STOP DEZE ACTIE”.

Het mooie is dat de dames uit Friesland komen (where else)  een provincie die bezaait ligt met achterlijke mensen en ook nog een saaie provincie is.

Wil je je afreageren kijk dan op de achterlijke site.

10 thoughts on “Stop vroegopstap.nl

  1. Hier een reactie op je mening over ‘vroegopstap’.

    Dat je je niet kunt vinden in de aktie is je eigen goed recht. Maar geef alsjeblieft een gefundeerd verhaal waarom je het er niet mee eens bent. Wat heeft het voor zin om je op deze (kwetsende) manier uit te laten over de vrouwen die deze aktie zijn begonnen en over de Friezen in het algemeen. Zelf woon ik in deze ‘saaie’ provincie en ik kan je verzekeren, het woont hier fantastisch en je treft er niet meer ‘achterlijke mensen’ aan dan gemiddeld in de rest van Nederland. Waarschijnlijk ben je nog nooit in Friesland geweest anders zou je je er niet zo over uitlaten. Persoonlijk vind ik het een goede aktie. Zelf ga ik af en toe graag eens uit en ik vind het erg jammer dat het uitgaansleven zo laat op gang komt. Ik kan me heel goed voorstellen dat je als ouders er moeite mee hebt dat je kinderen de halve (zon)dag nodig hebben om bij te komen van het stappen. Of je nu wel of niet naar de kerk wilt, het lijkt me sowieso positief voor je gezinsleven dat je deze laatste dag van het weekend tijd voor elkaar hebt. Naar mijn mening kun je even goed van 20.00 uur tot 02.00 uur uitgaan als van 01.00 uur tot 05.00 uur. Het gaat er om dat je een leuke tijd hebt met je vrienden. Natuurlijk heb je recht op je eigen mening, maar breng dit alsjeblieft op een opbouwende en positieve manier. Als we allemaal op deze manier met elkaar om zouden gaan wordt het wel een heel triest gebeuren. Heb een beetje respect voor een ander!

  2. Beste Jikkie, ik kwam regelmatig voor mijn werk in Friesland dus ik weet waar ik het overheb.

    Het is weer de betutteling van een stel (omdat jij het wil) dames die er voor willen zorgen dat menniet meer zelf mag weten om hoe laat ze vrijdag en zaterdag nacht naar huis gaan.
    Het is gebleken in Engeland dat bij het sluiten van de cafe’s om 23:00 uur er enorm veer geweld en overlast was, nu niet meer (of minder).

    En als de zondag dan zo positef is voor het gezinsleven hoe zit het dan met de mensen die op hun zelf wonen alleen. Die geen gezin hebben of alleen een vriend(in) en dit niet erg vinden om op een zondag lekker lang lui op bed te blijven liggen.
    Dat is toch hun leven en daar hoef je niets aan te veranderen of te betuttelen.

    Ik wordt dus schijtziek van dit soort regelnichten de betutteling over wat een mens wel en niet mag.

    Daar ben ik en menig mens op tegen, hoop dat jij dit kan begrijpen.

    P.S. het is wel een eigen weblog en schrijf hier o.a. mijn frustraties voor dit soort onzin van me af als mede mijn intresses

    Je mag het lezen hoeft niet, het is niet verplicht.

  3. Het intiatief van vroeg op stap vind ik opzich wel oké. Maar het zal niet helpen, zeker niet als ik naar mijn eigen omgeving kijk.
    We zijn het gewend op laat op stap te gaan, en als je na een avond om 6 uur thuis komt kijkt niemand hier raar van op.

    Het heel lastig gaan worden om de uitgaanstijden te vervroegen, misschien dat je het zover kan krijgen dat het in de clubs en discotheken redt, maar dan ben je er nog lang niet.
    Zoals als ik al zei zijn we gewend om tot zo laat op te blijven en door te feesten, als we dat niet meer in de clubs kunnen doen, dan gaan we toch gewoon verder in de keet of bij iemand thuis? Hier is het immers toch goedkoper, net zo gezellig, en bovendien kent iedereen elkaar ook nog eens. Dit voorbeeld volgen er nu al genoeg, afgelopen weekend nog. Na een bezoekje aan de discotheek tot 3 uur, hebben we met z’n allen nog lekker bij elkaar gezeten tot half 8. De hele dag in bed liggen was daarna trouwens ook niet het geval, gewoon om 2 uur m’n bed uit, dus nog genoeg tijd over. En ookal kom je om 4 uur of later uit je nest, dan blijft er ook nog genoeg tijd over.
    Mensen die naar de kerk willen/moeten kunnen toch ook best ’s morgens hun bed even uit, en daarna er weer in, geen enkel probleem.

    De tijden zoals ze nu zijn, zijn prima.

  4. Het feit dat er inmiddels bijna 100.000 handtekeningen zijn verzameld, zegt genoeg.
    Het houdt de mensen bezig!
    En wees nou eerlijk, het gaat er toch om dat je een leuke avond hebt. En als je dan alsnog met een stel kameraden thuis of in een keet na wilt zitten, ga je gang. Maar op deze manier verplicht je een ieder om pas om 1 uur op stap te gaan en lang niet iedereen vindt dat prettig.
    En dan kun je wel zeggen, dan ga je gewoon vroeger. Ik weet niet of je wel eens op zaterdagavond om 23.00 uur in een bar bent geweest maar je kan er een kanon afschieten, zo rustig. Daar is dus ook niks aan.
    Dan is er dus maar 1 remedie: de sluitingstijden van de kroegen naar 2 uur en dan komen de mensen vanzelf vroeger.

  5. In Londen was het ook gebruikelijk dat de pubs en menig club om 23:00 uur sloot, dit leidde tot enorm veel geweld op straat omdat men als een gek dronk.

    Dit is nu bijna verleden tijd omdat de sluitingstijden zijn vrijgesteld.

    En natuurlijk mag je zelf weten hoe laat je naar een bar/disco/club i.o.d. gaat net als je het recht hebt om hoe laat je naar huis gaat.

    Het is weer een betutteling van een aantal mensen die weten wat goed voor een ander is.

    O ja kijk ook eens op deze link: http://www.vrij-uitgaan.nl/

    In 4 dagen al ruim 7500 handtekeningen, tegen bijna 100.000 in bijna een jaar tijd.
    Ook dat gaat goed.

  6. Pingback: Tegen Vroegopstap.nl « Vrienden blog

  7. Helemaal met Henk eens.
    Gewoon vroeger beginnen in de kroeg.
    Dan wordt het tenminste weer gezellig.
    En natuurlijk veel beter voor iedereen als de kroegen dan vroeger gaan sluiten.
    Het is toch te gek voor woorden dat je niet vroeger naar de kroeg kunt gaan omdat er dan niets is te doen. ( Al vaak geprobeerd en ik trap er steeds weer in! )
    Dus met vroegere openings-sluitingstijden wordt het op tijd gezellig.
    Door de late sluitingstijden verplicht men de kroegbezoeker laat of helemaal niet te gaan.
    En ik heb tevens veel respect voor de 2 Friese vrouwen die de aktie vroeg op stap hebben opgezet.
    En inderdaad maar een remedie: Op tijd de horeca open en zeker op tijd weer dicht.
    Na een tijdje weet je niet beter meer.
    En ik blijf zeggen: Veel en veel beter voor de hele maatschappij.

  8. @ Hetty en Henk, een tegen actie heeft ineen maand tijd al meer dan 50.000 handtekeningen opgeleverd, zegt al genoeg of niet.

    En gezelligheid is iets wat niets te maken heeft met vroege tijden gelul uit de ruimte dus, en zeker geen remedie maar volgens mij mocht jij vroeger ook niks en wil je het afreageren op de jeugd van tegenwoordig.
    Het is niet verplicht om laat op stap te gaan, weer een argument wat nergens op slaat.
    Zeg een ding Engeland en met name Londen, vroeger vroeg op stap en vroeg sluiten met gevolg enorm veel problemen. Nu is dit na genoeg verleden tijd.

    Kom eerst met goede argumenten voordat je iets uitkraamt.

  9. Michel het is in DEZE TIJD wel verplicht om laat te gaan want anders kun je nooit meer op stap. Want dat zie ik zelf als ik naar de kroeg ga………….er is niets te doen in de kroeg! Zoals Henk als zei: je kunt er een kanon afschieten.
    En als je denkt dat ik niets mocht dan heb je het goed mis! Ik zou jou nog heel wat kunnen leren over gezellig stappen. Er al 35 jaar opzitten! En ik ga nog steeds met veel plezier naar de kroeg. Lekker tot 2.00 uur. Genoeg is genoeg.
    Maar jullie antivroegopstappers gaan steeds over grenzen.
    En met werken/studeren gaan jullie niet over grenzen. Discipline is een goed woord waar je veel aan hebt in je leven.
    Er over deze laatste zin mag jij nog heel lang over nadenken. En het zal je altijd bij blijven.
    Tot ziens.

  10. @ Hetty, en je bedoelt er wat mee????

    Als ik opstap ga begin ik met een bioscoopje pikken, ga even rustig zitten in een cafe en uiteindelijk een club in.

    Als ik om 4, 5 of 6 uur er zat van ben ga ik naar huis, mijn avond begint dan al om 8 uur ’s avonds en eindigt de volgende morgen.

    Gezellig met vriendin of met vrienden (en vriendin) maar als jij al om 8 uur aan de bar wikt zitten moet jij weten.

    Er zijn mensen die ook op een andere manier een leuke avond vroeg kan beginnen.

    Denk daar maar eens over na.

    Gegroet.

Geef een reactie

