Algemeen

Wat zal jij doen


Wat zal jij doen, er is iemand die nogal agressief en heel dreigend op je opa, oma en je moeder afkomt staat een centimeter of 5 voor hun met een gebalde vuist en bedriegingen uit.

De man in kwestie is een oom van mij, de zoon van mijn opa en oma en dus ook de broer van mijn moeder. Deze man is boos samen met een andere oom maar die doet in dit verhaal niks, en waarom zijn ze boos???? niemand weet het maar het is een geld kwestie.

Maar goed de man staat voor je opa wordt door mijn oma tussen gesprongen en hetzelfde herhaalt zich hier springt mijn moeder tussen en haalt hij uit maar mist gelukkig.

Dus de vraag wat zal jij doen als je er bij bent????

Denk er bij dat er al een vete is tussen de beide zussen aan de ene klant gesteund door de hele familie en de beide broers aan de andere kant die al zeker 20 jaar duurt en alleen maar om geld gaat wat de beide heren regelmatig afhandig gemaakt hebben aan 2 mensen die ook nog een bang zijn voor hun zonen.

Juist je verdedigd hun tegen een zeer agressief persoon, maar het gevolg is dat er nu een dagvaarding ligt tegen mij omdat ik hem zware lichamelijk letsel heb aangebracht.

Nu wordt een slachtoffer een dader en de dader een slachtoffer de omgekeerde wereld dus.

Wat is er gebeurd zal je denken, ik zal het zo helder uitleggen……

Mijn opa en oma de ouders van mijn moeder hebben 4 kinderen 2 zonen en 2 dochters, beide zijn ze op leeftijd en door een ziekte van mijn opa (parkison) en een val van mijn oma hebben ze na een aantal maanden op een verpleegafdeling van een bejaardentehuis te gelegen. Uiteindelijk kregen ze een eigen woning in dit tehuis en op in februari 2007 was het eindelijk zo ver ze konden hun nieuwe huisje betreden, en aan het de reactie te zien konden ze hun geluk niet op.

Op 14 februari barst dan eindelijk de bom, mijn nichtje, de dochter van de persoon in kwestie, krijgt het 2 persoonsbed die mijn opa en om i.v.m. de lage instap niet meer kunnen gebruiken. De man ik kwestei komt hier achter en eist dat hij als oudste het meeste recht heeft en opgehitst door de andere oom en drank gaat hij verhaal halen bij mijn opa en oma.

Mijn moeder hoort dit en gaat er naar toe, tegelijker tijd belt mijn moeder mij, mijn vader, haar oom (de broer van mijn oma), haar tante (de zus van mijn oma) en haar zus op om zo snel mogelijk te komen. Ook meldt mijn moeder het een en ander bij de mensen van tehuis, en waarschuwd dat de man in kwestie behoorlijk agressief is.

Rond 18.30 komen de beide broers aan bij het tehuis, de oom van mijn moeder was er ook al en die wilde ze opvangen beneden in de centrale hal waar ik ook bij was, gewoon om even te praten. De man in kwestie was dus behoorlijk agressief en liep meteen door richting de liften, de andere broer bleeft rustig achter in de centrale hal.

In de lift krijg ik enkele doodsbedreigingen naar mijn hoofd geslingert en toen mijn vriendin belde werd hij helemaal gek, en wilde zelf mijn mobiel afpakken en op de grond gooien.

Dit is natuurlijk niet gelukt en zei tegen hem: “Je mag dreigen zo veel je wil maar je blijft van mij en mijn spullen af”.

De toon was gezet.

Het gevecht

Uiteindelijk kwam hij de kamer binnen stuiven en liep direct met een gebalde vuist naar mijn opa, deze zat op een stoel en kreeg het verbaal nogal te verduren. Mijn opa zakte langzaam in en we dachten die sterft daar terplekke, een andere stoel die in de weg stond is aan de kant gegooid waarbij hun koelkast (eigendom tehuis) flink is beschadigd. Toen sprong mijn oma er tussen ook toen ging het verbaal met gebaalde vuist weer verder waarop mijn moeder er tussen sprong.

Hier werd hij nog agressiever van en hield naar haar uit maar miste gelukkig waarop ik in sprong hem op de grond duwde en er een kleine worsteling ontstond. De worsteling won ik en heb hem op zijn buik kunnen krijgen, heb hem op de grond in bedwang gehouden door mijn knie in zijn rug te leggen en zijn hoofd naar de grond gedrukt.

Inmiddels zijn de mensen van het tehuis gealarmeerd en via hun de politie, ook is mijn oma panisch weggelopen. Mijn moeder liep richting mijn vader die inmiddels op de etage was bij de lift  en haar oom die nog buiten was. Haar oom hoorde wat er gaande was en rende als een gek naar de kamer, zag de man in kwestie op de grond liggen met mij er bij die hem in bedwang hield met naast mij een medewerker van het tehuis.

Hij zegt laat hem maar gaan, heb ik toen gedaan hij stond op en rende als een gek richting de liften waar mijn moeder, vader en de oom van mijn moeder ook waren schopt mijn moeder zo hard onderuit dat zij een aantal zware kneuzingen heeft opgelopen.

Dit alles gebeurde in nog geen 15 minuten, en even later arriveerde de politie.

Politie

De politie heeft een gesprek gehad met de beide broers, de hoofdverpleger van het tehuis en de oom van mijn moeder. Hier zijn uitingen gedaan naar mijn opa en oma die de oom van mijn moeder niet eens meer durfde te vertellen zo is hij hiervan geschrokken.

De beide heren liepen toen weer na een 15 minuten naar de bushalte, de agente hadden nog even een gesprek met de andere 2.

Er is overigings niemand van de politie bij ons en mijn opa en oma geweest, ook niet toen we daar om vroegen om ook ons kant van het verhaal te doen.

Rond een uur of 9 schat ik zijn de beide broers door de politie wat achteraf blijkt naar het ziekhuis gebracht, de man in kwestei zal iets gebroken hebben.

Eerst zijn het 5 gebroken ribben toen 5 gebroken ribben en een klaplong en weer later 1 gebroken 4 gekneusd en een klaplong en nu in de dagvaardiging waarschijnlijk 5 gebroken ribben en een klaplong.

Pas na 2 maanden werd mijn moeder gebeld, er was aangifte gedaan tegen mijn door de man in kwestie. Het ging om zware mishandeling en men wilde mij die avind al van mijn bed lichten waarom is dit niet gedaan is mij nog steeds onduidelijk. Maar ik denk dat de aangifte gewoon vergeten is, en wat hij allemaal heeft gezegd tegen hem is gaan spelen.

Ik heb dus pas na 2 maanden mijn verhaal gedaan, en kreeg te horen dat ik in hechtenis gesteld moest worden. Ik heb toen 4 uur vast gezeten, mijn verhaal gedaan en mocht toen weer naar huis.

Er werd ook nog uitdrukkelijk gevraagd aan mijn moeder om aangifte te doen van de mishandeling van mijn oom aan het andres van mijn moeder, dit moest ze doen en werd ook een daderprofiel opgesteld van mijn oom wat ik nog steeds raar vind aangezien ik volgens de dagvaarding de dader ben.

Maar goed het duurt nu al 7 maand en ben er nog niet vanaf en ben ook nog eens een dagvaarding rijker waardoor ik een een advocaat moet inschakelen wat natuurlijk niet gedekt is door je rechtsbijstand en zti weer in de stress.

Al met al moet ik eerst afwachten tot dat er gewonden vallen voordat ik in mag grijpen het is toch te zot.

 

Update….

De rechtzaak heb ik uiteindelijk gewonnen dankzij een zeer goede advocaat mr de Mare van advocatenbureau De Haan in Groningen. En mijn ooms die hebben een finkse boete gekregen plus de kosten vanmijn advocaat enz.

Het waren spannende weken waarbij veel op het spel stond, had het langer geduurd was de releatie met mijn huidige vrouw denk ik ten einde. Was onredelijk zeer wisselvallig agressief (niet tegen haar) sliep slecht enzovoort, maar het is gelukkig allemaal goed afgelopen en een jaar later is mijn zoon Sem geboren en zijn we getrouwt als bevestiging dat het allemaal nog steeds goed zit.

 

Geef een reactie

