Queen/Vakantie's weekendjes weg/We Will Rock You the Musical

Eindelijk naar We Will Rock You


Na jaren er over na denken wel of niet naar de Queen musical “We Will Rock You” hebben we gisteren eindelijk de knoop door gehakt.

Op 23 september 2007 gaan ik, mijn  vriendin en zusje 4 dagen naar Londen om o.a. naar de Musical te gaan in combinatie met een diner.
Ik wilde al een tijd naar deze musical maar het kwam er maar niet van en we hebben gisteren na een tijd in reisboeken te hebben gekeken naar een leuk hotel.

Die hadden we aanvankelijk ook gevonden we zouden met zijn tweeen naar “Hotel Strand Palace” een hotel die centraal ligt, nabij de theaters, Covent Garden en Soho. Ideaal omdat het ongeveer een kwartier lopen was naar het Dominian Theather waar de Musical loopt en plekken zoals Piccadilly Circus, Harrods enz liggen dicht bij.

Maar het probleem is mijn vriendin vroeg op het laatste moment of mij n zusje ook mee ging en moesten we opzoek naar een 3 persoons kamer en die had dit hotel niet.

Wij dus opzoek naar een ander hotel, aanvankelijk wilde ik een zoeken in het centrum maar geen succes, dit hebben we wel bij een hotel in de wijk Bayswater waar we 5 jaar geleden ook een hotel hadden.

Het werd uiteindelijk de “Hotel Ascot Hydepark” in deze wijk dicht bij Hydepark, Paddingtonstation, winkelcentrum Bayswater en Queensroad. het is wel iets verder verwijder van het centrum maar in een wijk die bekend is.

Dit hotel was ook ruim €200,- goedkoper dus hebben we ook een travel card zodat we gemakkelijker van ons hotel naar b.v. de musical te gaan maar het is een 2 zone kaart dus  de tower of London, Tower Bridge en andere bezienswaardigen in en rond het centrum zijn binnen handbereik met de metro of bus.

Mijn wenslijsten in Londen zijn om ook nog naar de volgende plekken te gaan..

  • Wembley stadion
  • Bakkerstreet
  • Portobello road
  • Abbey road
  • Madame’s Tussaud
  • Rock Circus (een Rock museum)
  • Sherlock Holmes Museum
  • Regentsstreet
  • BBC Experience
  • London Eye

Maar goed we zijn met zijn drieen dus het wordt water bij de wijn doen maar er zullen vast wel dingen bij zitten die we kunnen gaan doen.

23 thoughts on “Eindelijk naar We Will Rock You

  1. Ik ben al eerder in Londen geweest zo’n 3 jaar geleden. Toen ben ik niet naar We Will Rock You geweest en de andere dingen die in de lijst staan.
    Garden Lodge ben ik toen uiteraard wel geweest, maar of ik dit jaar er na toe ga weet ik niet. Er gaan namelijk 2 vrouwen mee, en 1 keer Queen gerelateerd iets is voor hun meer dan genoeg.

  2. Hahaha, Madame Tussaud en het Rock circus zijn trouwens niet echt een aanbeveling.
    Of het moet toevallig wat minder mooi weer zijn.
    Het natuur historisch museum is wel heel mooi en echt het overwegen waard!

  3. @ Harm, niet allen Brian heeft dit gezegd ook Roger zei dit.
    Maar hoe dan ook het was wel weer leukomde beide heren weer even live te mogen zien als Queen.
    Zal ik de nieuwe cd kopen denk het wel, zal ik naat een concert gaan bij een eventuele nieuwe tour denk het wel.

  4. @ Michel,

    Het gaat er niet zozeer om wie het zei. Brain zei het op het tribute concert namens de overgebleven 3. Blijf dan ook gewoon geloofwaardig en doe niets meer onder de naam Queen. Neem gewoon een andere naam. Het kan toch niet dat in het bijzijn van de naam Queen een ander Bo-rap, Love of my life, etc. zingt. Dit zijn songs die in samenhang met Queen maar door een stem ten gehore mogen worden gebracht. In mijn ogen is een ieder die vind dat dit wel kan geen echte Queen-fan. Maar ook dit is slechts de mening van een (echte) fan.

  5. Ik ben het ook wel met jouw eens, maar het was wel weer leuk om naar Queen te gaan.
    Freddie vervangen kan niemand daar zijn we ook over eens en dat ik het liefst had dat alle 3 heren iets met het Queen repertoire deed maar onder een ander naam. Maar of dit werkt weet ik niet.

  6. Beste Harm, ik vind dat je niet echt het recht hebt om te oordelen of iemand nu een “echte” queenfan is of niet, maar als jij dat wel bent, schrijf dan tenminste Brian’s naam goed…

    Groeten

  7. als ik er zo over nadenk wat boeit het eigenlijk Freddie is dood daar kan niemand iets aan doen het is natturlijk wel jammer maar er niks aan te veranderen.
    Dat Queen nog steeds bestaat terwijl ze zeiden dat er geen Queen meer zal zijn na Freddie zijn dood is niet het einde van de wereld het blijft leuk om naar een concert te gaan ookal is Queen niet het zelfde.

  8. Als je zelf naar het Tribute concert bent geweest en dit wordt zo expliciet gezegd door de overige 3 dan voel je je niet serieus genomen als fan. Op deze log staat ergens een uistekende strip over dit onderwerp, zoek maar eens op. @ Tessa- eerst was je zo stellig en nu al 180 graden om? Leg eens beter uit. Verder zal ik hier dit onderwerp laten rusten als andere personen zich hierdoor gegrieft voelen. En er zijn inderdaad ergere dingen in deze wereld.
    Ps. vraag dan ook aan de makers van deze log om geen poll te houden over volgende cd’s onder de naam Queen, zei hebben er waarschijnlijk net als ik een rare smaak van in de mond.

  9. Ik heb ook nooit gezegd dat ik er niet achter sta, vond het wel leuk dat ik naar een “Queen concert” kon en aangezien dit een Queen weblog is zullen cartoons als die op 26-05-2006 er op komen te staan.

    Logisch toch???

  10. Beetje jammer dat de naam ‘Harm’ nu ineens in een zeurderig daglicht word geplaatst.

    Dat gezeik over Queen en Paul Rodgers is echt zo achterhaald. Laat de mensen die het mooi vonden toch. Dat jij het geen Queen vindt is prima, maar drijf je belegen mening toch niet zo door. En als zoals Shakespeare al schreef: “What’s in a name? That which we call a rose, by any other name would smell as sweet.”

    Het is misschien moeilijk te begrijpen, maar er zijn echt belangrijkere zaken in het leven.

  11. @ Harm,

    Precies Harm daar wringt de schoen, in die ene mooie zin van Shakespeare.
    Als iemand morgen bv. mest gaat verkopen onder de noemer van een roos, dan voel je je toch mooi bedonderd.
    En niet zo hautain dat de naam Harm alleen voor meelopers is.
    Mijn laatste reactie op dit forum, mits Harm nog een ijzersterk antwoord heeft.

Geef een reactie

