Plaat en zijn verhaal/Hitlegende/Queen

De Plaat En Zijn Verhaal: Tie Your Mother Down


Liefje, ik heb grote plannen voor vanavond. Trek je mooiste jurk aan, gooi je haren los en ga met me mee.

Je ziet er geweldig uit, ik ben in helemaal in topvorm en dus… gaat het vanavond écht gebeuren. Alsof we weer twee schoolkinderen zijn op een eerste afspraakje.

Maar ja, nu proberen je ouders roet in het eten te gooien. Je mag niet van je moeder, en je vader ziet mij helemaal niet zitten. En dat alles terwijl ik van binnen kook. Ik ben écht niet van plan om jou op te geven, omdat je ouders niks van me moeten weten.

“Je bent niks waard”, zeggen ze tegen me. “Dus wegwezen uit dit huis, da’s alles wat ik te horen krijg van je pa en ma. Sterker nog, ik geloof niet dat ik ooit iets normaals van hen te horen heb gekregen.

Maar ik laat me niet op m’n kop zitten door die lui. Nee, ik maak zélf wel uit wat ik doe. Let maar eens op hoe ik een einde maak aan al dat gezeur. Door gewoon met jou uit te gaan vanavond.

Je pa en ma kunnen dan wel een plaag voor me blijven voor de rest van m’n leven, maar ik laat me niet uit het veld slaan. Waarom begrijpen ze nou niet dat ik een doodgewone, vredelievende jongen ben die niets anders wil dan het beste voor hun dochter?

Nou ja, tot dat moment is het alleen iets tussen jou en mij. En je moeder? Laat die maar lekker thuis zitten te kniezen. Plak je broertje achter het behang, en laat je vader maar de pest krijgen. Zolang ze maar niet tussen jou en mij in komen te staan…

Van het album ‘A Day At The Races’, uit 1976.

Nummer: Tie Your Mother DownArtiest/band: QueenJaar: 1976Hoogste notering in de top 40:

Bron: Radio Veronica

Geef een reactie

