Muziek

U2 in Groningen


Ik als Queenfan schrijf vandaag wel heel veel over U2, maar ik hou ook van goede muziek dus hier maar weer een blog over U2.

Iets wat ik eigenlijk niet wist, in 1999 waren de Stones op bezoek in Groningen gevolgt door Tina Turner het jaar daarop 2 mooie concerten op het drafbaan in het sadspark van groningen. Er gingen na het concert van Tina Turner het gerucht dat ook U2 naar Groningen zal komen echter tot op de dag van vandaag nog steeds niet, maar wist ik veel dat U2 al een keer in groningen geweest waren.

Op 16 oktober 1980 traden de heren op in Vera in de Oosterstraat tijdens de Boy-tour, hier moet ook een bootleg van zijn gemaakt waar ik nog naar op zoek ben.

De tracklist was toen….

01. The Ocean
02. 11 O’clock Tick Tock
03. I Will Follow
04. Touch
05. An Cat Dubh
06. Into The Heart
07. A Day Without Me
08. The Electric Co.

Hierbij wil ikTheo en Martin bedanken voor de tip die ik nog niet wist, op 9 december 1982 speelde U2 ook in Groningen toen was de Martinihal (tegenwoordig de Martiniplaza) het toneel.

Inmiddels heb ik beide concerten als bootleg op cd toch wel leuk en hopelijk komt er snel een 3e concert in Groningen, de drafbaan is een leuke lokatie.

De setlist was toen…..


Out Of Control
Twilight
Surrender
I Threw A Brick Through A Window
A Day Without Me
An Cat Dubh
Into The Heart
Sunday Bloody Sunday
The Cry
The Electric Co. / Send In The Clowns (snippet)
I Fall Down
October
New Year’s Day
Gloria
I Will Follow

encore(s):
Fire
A Celebration
11 O’Clock Tick Tock
The Ocean

6 thoughts on “U2 in Groningen

  1. Ik zat net in een oude schoolagenda van me te bladeren… het concertkaartje (groen) van 9-12-1982 zit er nog in geplakt…. Geweldig concert, ik stond vooraan!! Ik zou graag foto’s of zo zien. Heel spannend vond ik het toen. Ik was 14!! Groetjes.

Geef een reactie

