Nieuwe Releases/Queen tour 2005/2006/2008

officiële release datum Super Live in Japan


De officiële release datum van de DVD Queen + Paul Rodgers – Super Live in Japan is bekend gemaakt. De dubbel dvd verschijnt 30 maart op de markt.

De nieuwe DVD is een registratie van het concert dat de heren eind november 2005 gaven in de Siamata Super Arena te Tokyo.‘Super Live in Japan’ wordt alleen in Japan uitgebracht, maar zullen uiteraard te bestellen bij diverse (online) winkels zoals Bol.com en Amazon. Bij Bol.com is deze DVD te bestellen voor een zeer aantrekkelijke prijs van € 69,99(!).

De DVD kent een aantal wijzigingen in de setlist ten opzichte van de DVD ‘Return Of The Champions’. De Free klassieker ‘Fire And Water’, het schitterende en deels Japanse nummer ‘Teo Torriatte’ en een akoestische versie van ‘I Was Born To Love You‘ zaten niet in de Europesche setlist en zijn een aanwinst voor deze DVD. Een ander verschil met de ‘Return Of The Champions’ DVD is dat deze uitgave wel bonusmateriaal heeft. Een 25 minuten durende documentaire genaamd ‘Backstage In Budapest’ staat op disc 2.

De door Rudi Dolezal gemaakte docu bevat beelden van de bandleden die zich klaar maken voor hun concert in Budapest op 23 april 2005 en interviews met oa Brian, Roger, Paul en enkele fans. Het concert werd trouwens eind december 2005 al uitgezonden op een betaalzender in Japan en is in mijn ogen prettiger om na te kijken zeker omdat de beelden rustiger zijn.

Het is even schrikken qua prijs maar is zeker een DVD die je moet hebben.

Bron: Brian May website

3 thoughts on “officiële release datum Super Live in Japan

  1. Bedankt! Ik had gelezen dat het gratis was, dus ik zat daar te zoeken, vandaar dat ik het niet kon vinden. Ik vind die combinatie geweldig. In Ahoy zag ik de videoopnames niet zo goed (zat net verkeerd) maar in Arnhem kon ik ze veel beter zien en het zat gewoon heel goed in elkaar.

Geef een reactie

