Queen/Trivia

Queen in de Top 40


De top 40 een lijst waar ik vroeger eerst op een zaterdag en daarna op een vrijdag klaar stond met mijn bandrecorder om mijn favoriete nummers op te nemen.
Eerst de lijst ophalen bij de platenzaak en dan opnemen. Een wekelijks terugkerend fenomeen die mij de laatste jaren met het muziek aanbod van tegenwoordig weinig kan bekoren.

Oke er zijn bands die me wel kunnen bekoren zoals U2 en Coldplay maar zoals ik ooit bezig was met de lijst zal het nu een zeldzame vertoning zijn.
Maar goed de top 40 was ook een lijst waar Queen regelmatig in voor kwam ook de albumlijst kwamen de albums van Queen regelmatig voor en nog steeds.
Queen
stond in totaal over een periode van 30 jaar in totaal met 59 singels in de top 40, waarvan er een aantal nummers opnieuw zijn uitgebracht zoals Bohemian Rhapsody die in 1975/1976 en in 1990/1991 werd uitgebracht.
De laatste nummer 1 van Queen was I Want To Break Free die in 1984 werd uitgebracht de eerste nummer 1was uiteraard de Bohemian Rhapsody.

Voor alle singles die ook in de top 40 zijn verschenen zie hier onder…….
*Top 40 singles

Voor alle albums die in de Nederlandse lijsten verschenen zie hieronder…
*Albums in de Nederlanse lijsten

6 thoughts on “Queen in de Top 40

  1. Heel herkenbaar je verhaal🙂, zowel het ophalen van de lijst in de platenzaak, het opnemen en de muziek van nu. Ik denk dat je van ongeveer hetzelfde bouwjaar bent als ik (1968). Ik denk niet dat ik er dan veel langs zit, toch?

Geef een reactie

