Muziek/Nieuwe Releases/Queen

Nieuwe DVD release


‘The Making Of A Night At The Opera’ die eind dit jaar uitgezonden wordt op BBC en Veronica wordt in maart 2006 uitgebracht op DVD.

De DVD verteld het verhaal van deze album nummer voor nummer, met nieuwe interviews met Brian May, Roger Taylor en Roy Thomas Baker de producer van de album. Ook zal interviews met Freddie uit de archieven aan bod komen en ook zijn de bijdrages van Mick Rock (fotograaf), Joe Perry (Aerosmith gitarist)en Ian Hunter van Mott The Hoople en meer.

“A Night At The Opera” werd op 21 november 1975 gereleased en werd een klassieker door de grootste en niet te evenaren rockklassieker “Bohemian Rhapsody” ooit. Met een wereldwijde verkoop van meet dan 50.000.000 copies hebben zij iets gepresteerd waar veel bands alleen maar van kunnen dromen. Ook zal er live beelden, waar veel van de uit 1976 gratis gehouden concert in de Londense Hydepark komen en uiteraard beelden van de tot stand komen van deze klassieker.

De documetaire die op de BBC en Veronica wordt uitgezonden zal 50 minuten duren (min de reclames e.d.) op de DVD zal er ook meer dan 50 minuten aan bonusmateriaal op staan zoals…

  • Party Of The First Part – Hoe de album zijn title kreeg.
  • ’39 – nieuwe beelden met Brian May (zal wel hetzelfde zijn als de DVD/CD box.
  • Half A Sonic Volcano – Roger Taylor drumt een stukje.
  • Sweet Lady – Brian May introduceerd de volledige live performance van gratis Hyde Park concert.
  • The Prophet’s Song – een diepere analyse door Brian May en Roy Thomas Bakermet livebeelden van de gratis Hyde Park concert.
  • Love Of My Life – Full track gemixed met een accoustisch optreden van Brian May en een stadion optreden door Brian en Freddie.
  • Bohemian Rhapsody – Kenny Everett praat over de eerste keer dat hij het hoorde , Roger Taylor en Roy Thomas Baker gaan dieper in de materie bijgestaan met clips van de video.
  • God Save The Queen – Brian May brengt A Night At The Opera naar het einde.

Bron: Queenonline

One thought on “Nieuwe DVD release

  1. Hallo! Ik weet niet waar ik moet zoeken, maar ben uiteindelijk hier terecht gekomen. Ik ben op zoek naar de vertaling van Fairy fellers master stroke. Ik ben van plan om het schilderij (waar Freddy door geïnspireerd is) te laten beschouwen door kinderen in groep 7 en 8. Daarna wil ik het lied laten horen van Queen en daarnaast wil ik de vertaling van het lied hebben, zodat de kinderen zullen begrijpen waar het lied over gaat.. kun jij of misschien iemand anders mij helpen? Ik zoek me gek! Haha… alvast bedankt. Je mag het me wel mailen als je iets vindt…. Bij voorbaat dank!

Geef een reactie

