Lijsten/Queen

Queen in top 10 (UK singels verkoop)


Afgelopen zondag (20/02/05) werd op het Engelse Channal 4 een lijst bekent gemaakt van Ultimate Pop Star – The UK’s Official 50 Best Selling Artists. In deze lijst staat Queen op de 7e plaats, met als nummer 1 Cliff Richard gevolgd door The Beatles en Elvis. Queen werd 7e met een verkoop aantal van over 10.3 millioen singels in de UK, tijdens deze uitzending werd er een korte interview uitgezonden met Brian en Roger en werden er promoclips en stukjes film van het legandarisch LIVE AID optreden uitgezonden.

De top tien is als volgt:

  1. Cliff Richard
  2. The Beatles
  3. Elvis
  4. Madonna
  5. Elton John
  6. Michael Jackson
  7. Queen
  8. Abba
  9. Paul McCartney
  10. David Bowie

Bron: Queenonline

11 thoughts on “Queen in top 10 (UK singels verkoop)

  1. Ik ben niet zo fan van Cliff Richard. Dat The Beatles net niet op 1 staan is denk ik omdat ze in 1970 uitelkaar gingen. Ik vind het toch vreemd dat Queen zo laag staat. Maar ja, dat ligt aan de verkoopcijfers van de Britten.

  2. Mijn moeder (nu 78) verteld wel eens het verhaal van 2 nichtjes die in de jaren 50 eens kwamen logeren. de één was voor Cliff, de andere voor Elvis. Hele vechtpartijen schijnt dat opgeleverd te hebben….Bertje zou een Cliff geweest zijn…In de 60’s was je voor de Stones, of voor the Beatles, Bertje is Beatles…. In Nederland (ontdek ik de laatste tijd) ben je voor Boudewijn, of voor Rob de Nijs…Bertje is Boudwiijn…Samen schijnt niet te kunnen…Waarom vind Bertje dan Elvis, the Stones en Rob óók goed? Waarom vind Bertje ’t Live Aid optreden van Queen dan zo super? Wel niet zo goed als de Dire Straits, maar toch…?(ik kan ’t tóch niet laten…)
    Kortom, muziek is een kwestie van smaak, ik vind een bepaald nummer heus niet beter of slechter omdat-ie toevallig een exemplaar meer heeft verkocht dan een ander! ’t Is om te stangen wel es leuk om anderen met dit soort lijstjes om de oren te slaan, (in deze zit bijv. een hele leuke anti-Gallilejo-Repsodie-log) maar eigenlijk slaan dit soort lijstjes dus echt nergens op. Morgen komt er een ander onderzoek (ééntje die gesponsort is door mij bijvoorbeeld) en dan staat Normaal op de eerste plek…

  3. tja Bert…gelukkig muzieksmaak blijft individueel maarre… ik was voor the beatles en hield zeker niet van de stones, Rob en Boudewijn waren alle2 goed en niet tegenstrijdig dus… was wel voor CCR en toen (okee er mag gelachen worden) George Baker Selection, zeker toen de zangeress Linda Bond mee doet… sweet memories aan deze Golden Lady…
    enne ik was voor Veronica dus … tegen Noordzee

  4. trouwens als aanvulling: ik zit al een half jaartje op spinning… fietsen tot je neervalt in een soort arena met harde tempo-aangevende muziek. En gisteren was compleet mijn avond… want… de hele avond (1 uurtje) fietsen op muziek van Queen… dat was zweten en genieten… was vanaf de eerste les al een stille wens van mij… Huubie is happy now… en het stereo-gevoel was prachtig, opzwepend. BicycleRace uiteraard toepasselijk, de fietsbelletjes perfect… it’s a bliss…

  5. Een kinderhand is gauw gevuld…😛
    Maar idd, Nederlanders zijn altijd vóór óf tegen iets…Veronica en Noordzee zijn daar goeie voorbeelden van…Dat is nou juist wat mij zo mateloos irriteert, waarom kun je nou in Nederland nooit es gewoon voor 2 dingen tegelijk zijn?

Geef een reactie

