Algemeen/Binnenlands nieuws/Groningen/Nieuws

GroenLinks-kamerlid Van Gent uit Groningen rijdt zelf in een asobak


In Nijmegen wil Groen links de zogenaamde ASO bakken zoals ze daao de plaatstelijke partij genoemd worden in de stad weren of zelf verbieden.
In navolging wilde Groen links in Groningen dit ook en wat blijkt een van de mensen in de partij heeft zelf een ASO-bak.

zie artikel

GroenLinks-kamerlid Van Gent uit Groningen rijdt zelf in een ‘asobak’

Bram Hulzebos

groningen – Ineke van Gent, Gronings kamerlid voor GroenLinks, heeft een Jeep Cherokee voor de deur staan. De Nijmeegse gemeenteraad probeerde vorige week, gesteund door de fractie waar Van Gent deel van uitmaakt, tevergeefs deze ‘asobakken’ te weren uit de binnenstad. “Asobak vind ik geen goede term”, zegt Van Gent. “En mijn man least deze auto.”

Een kleiner modelletje had ook gekund.
“Ik kan moeilijk tegen hem zeggen: Jij gaat er uit omdat je in zo’n auto rijdt.”

Begin je als politicus niet thuis alvast met het verbeteren van de wereld?
“Ik zit in de politiek en mijn man niet. Hij heeft de Jeep nodig en ik ga meestal met de fiets of met de trein.”

Meestal?
“Ja, ik rij ook heus wel eens in de Jeep.”

Ook wel eens voor een boodschapje in de binnenstad?
“Dat zal ik wel een keer gedaan hebben.”

U hebt ook nog een Chrysler voor de deur staan. Een goudkleurige.
“Die wordt nauwelijks gebruikt! Die heeft mijn man gewonnen. Bij een actie.”

Een actie van de Jeep-dealer?
“Daar ga ik niet op in. En ik vind het ook vreemd dat ik me moet verantwoorden voor de auto’s van mijn man.”

Nou ja, u zit in het parlement voor een groene partij en hebt twee benzineslurpers voor de deur staan.
“Maar ik rij er weinig in. Ik zit bijna altijd in Den Haag en ga dan met tram of fiets.”

Bron: Dagblad van het Noorden

Geef een reactie

