De plaat en zijn verhaal: These are the days…..


These Are The Days Of Our Lives – Queen

Soms dan zie ik het weer helemaal voor me. De tijd waarin ik nog jong was, lang geleden. Toen we nog kinderen waren, en nog nergens gevaren zagen. Onze wereld zag er nog perfect uit: de zon scheen altijd, we konden altijd urenlang spelen tot het eindelijk donker werd. We maakten ons nog nergens druk om in die tijd.

Dat is later wel veranderd.

Nu denk ik wel eens dat ik alleen toén écht geleefd heb – en dat het geluk in de rest van m’n leven maar schijn is geweest. Nou weet ik wel: je kan de klok niet terugzetten, hoe graag je dat ook zou willen. Oude fouten kun je niet meer herstellen, ook al is dat soms wel jammer. Maar stel je voor als dat eens zou kunnen. Ik zou meteen m’n hele leven als één dollemansrit over willen doen, en terug gaan naar die mooie tijd van vroeger.

De tijd waarin ik nog niet hoefde na te denken over van alles en nog wat, maar waarin ik gewoon lekker kon genieten van m’n leven. Ach, tegenwoordig hoeft het allemaal niet meer zo. Laat mij nou maar met rust, dan kom ik er vanzelf wel. Want dit is nu eenmaal de tijd waarin we leven, we moeten het er maar mee doen. De tijd vliegt nu eenmaal sneller voorbij dan je zou willen.

Maar toch zijn er dingen die altijd blijven bestaan. Dingen die nooit echt veranderen. Bijvoorbeeld jij en ik, en wat we hebben met elkaar – dàt zal nooit veranderen.

Nummer: These Are The Days Of Our Lives
Artiest/band: Queen
Jaar: 1991
Hoogste notering in de top 40: —

Een gedachte over “De plaat en zijn verhaal: These are the days…..

Geef een reactie

