Ali Campbell stapt uit UB 40


Ali CampbellAli Campbell de zanger van UB40 stapt uit de band, problemen met de bedrijfsvoering zijn de oorzaak van de breuk.
Eerst waren er al berichten dat Ali een solocarrière ambieerde, maar de breuk heeft hier niets mee te maken.
In een verklaring laat de zanger weten: “Ik heb de band de afgelopen 28 jaar op de eerste plaats gezet en ik ben verschrikkelijk verdrietig dat deze relatie nu tot een einde komt. Geen woorden kunnen uitdrukken hoe van streek ik ben nu ik gedwongen ben om deze beslissing te nemen. De redenen om de band op dit moment te verlaten hebben te maken met problemen met de bedrijfsvoering. Deze problemen zijn al meer dan vijf jaar aan de gang, maar zijn voor mij nu ondragelijk geworden. Het was een lang, pijnlijk en zenuwslopend proces om tot deze beslissing te komen. Ik wens UB40 het allerbeste voor de toekomst. Ze zijn de afgelopen 28 jaar mijn familie geweest en zullen altijd mijn broers blijven.”

Maar het is niet het einde van de band, een woordvoerder meldde dat de band zonder Ali verder zal gaan, de optredens in Australië, Nieuw-Zeeland en Uganda die volgende maand gehouden worden zullen de laatste optredens zijn van UB40 met Ali Campbell.

Ook was de planning om op 12 mei 2008 op te treden op Pinkpop, volgens  Jan Smeets, organisator van Pinkpop Classic in Landgraaf, is Campbell er wél bij als UB40 op 12 mei zijn festival afsluit.

Raar maar tijd zal het uitwijzen of dit ht geval is.

Hier een videoclip van een van hun grootste hits “Red Red Wine”

Geef een reactie

